تاریخ انتشار: چهارشنبه 08 اردیبهشت 1395
شروع مطالعات بالینی برای درمان لوکمیای مقاوم به داروها

  شروع مطالعات بالینی برای درمان لوکمیای مقاوم به داروها

مرکز کودکان برای بیماری های خونی و سرطان(CCCBD) در بیمارستان کودکان لس آنجلس، یکی از اولین جایگاه هایی در جهان است که مطالعات زیادی را به منظور لوکمیای لنفوبلاستیک حاد(ALL) انجام داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، یکی از شایع ترین سرطان ها در کودکان لوکمیای لنفوبلاستیک حاد(ALL) است که 25درصد بدخیمی های موجود در کودکان را در بر می گیرد. اگر چه نرخ موفقیت درمانی در مورد این بیماری بالاست اما این بیماری هم چنان دلیل اصلی مرگ های سرطانی در کودکان محسوب می شود. اغلب کودکانی که به این بیماری مبتلا هستند معمولا به شیمی درمانی مقاوم هستند یا این که بعد از شیمی درمانی و پیوند سلول های بنیادی مجددا دچار عود سرطان می شوند.

در مطالعه ای جدید محققین بیمارستان کودکان لس آنجلس از درمانی جدید موسوم به KTE-C19 استفاده کرده اند که از سلول هایT خود بیماران برای هدف قرار دادن آنتی ژن CD19 استفاده می کند. این آنتی ژن، پروتئینی است که در اغلب موارد لوکمیای لنفوبلاستیک حاد روی سطح سلول های بیان می شود. در این مطالعه سلول هایT، به نحوی مهندسی ژنتیک شده اند که پروتئین CD19 را روی سطح سلول های لوکمیایی شناسایی می کنند. در این روش، سلول های T خود بیماران جمع آوری شده و در شرایط آزمایشگاه مدیفه می شود تا گیرنده آنتی ژن کایمریک(CAR) را بیان کند. سلول های T که CAR را بیان می کنند مجددا به بیمار پیوند می شوند. این سلول های مدیفه شده قادر به حمله به سلول های لوکمیایی و حذف آن ها هستند. در مطالعات اولیه ای که با استفاده از این روش روی 21 بیمارمبتلا به لوکمیای لنفوبلاستیک حاد صورت گرفت، بیش از 70 درصد آن ها علایم بهبودی را نشان دادند. بی تردید می توان گفت که این روش پیشرفته ترین و مناسب ترین روش درمانی است که تاکنون برای درمان این بیماری خطرناک طراحی شده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه