تاریخ انتشار: دوشنبه 20 اردیبهشت 1395
سلول های بنیادی برای درمان دیستروفی عضلانی

  سلول های بنیادی برای درمان دیستروفی عضلانی

آقای Somashekhar فردی است که به دلیل ابتلا به دیستروفی عضلانی، 15 سال گذشته را قادر به راه رفتن نبوده است اما اینک به لطف استفاده از سلول های بنیادی و سلول درمانی، وی توانسته است شرایط طبیعی اش را بازیابد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، انستیتو مغز و نخاع نوروژن در هندوستان چند سالی است که به مطالعات سلول های بنیادی و استفاده از سلول درمانی برای برخی بیماری ها روی آورده است. دکتر گوکلوچاندران مدیر این انستیتو می گوید که استفاده از سلول های بنیادی برای درمان منجر به افزایش امید در بیمارانی شده است که از برخی بیماری های ناتوان کننده لاعلاج مانند دیستروفی عضلانی رنج می برند که مربوط به مغز و عضلات است. در مطالعه ای موردی، محققین این مرکز از سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان بیماری به نام Somashekhar برای درمان بیماری وی استفاده کردند و نتایج مثبتی نیز بدست آوردند. وی که سال ها به دلیل ابتلا به این بیماری زمین گیر شده بود اینک می تواند بسیاری از فعالیت های حرکتی اش را بدون نیاز به کمک دیگر انجام دهد. محققین امیدوارند بزودی با توجه به تجربیات و دستاوردهای این مطالعه، بیماری هایی مانند زوال عقل، MS، آسیب نخاعی و سکته را نیز درمان کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
جمعه, 07 خرداد,1395

پزشک مشاور

علی@: <br />با سلام <br />این گزارش ازموسسه ای در هندوستان و فقط در قالب خبردر یک سایت خبری گذاشته شده وتوضیحی بیشتر ازاین داده نشده است وبرای کسب توضیحات بیشتر بهتر است با انستیتو مغز و نخاع نورون در هندوستاندرارتباط باشید.به سرپرستی "آقای دکتر گوکلوچاندران"

پنجشنبه, 23 اردیبهشت,1395

علی

سلام.ممنون ازاطلاع رسانی شما. <br />لطفا نوع دیستروفیش روذکرکنیدوبگیدچه زمانی طزریق کردن که الان نتیجه گرفتن.(چندوقت گذشته) <br />

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه