تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 21 اردیبهشت 1395
تحمل سلول های بنیادی بوسیله سیستم ایمنی

  تحمل سلول های بنیادی بوسیله سیستم ایمنی

بسیاری از ما می دانیم که سلول های بنیادی در تبدیل شدن به سلول های دیگر بسیار منعطف هستند، اما این انعطاف یا پرتوانی با هزینه هایی نیز همراه است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، چندین مطالعه تاکنون نشان داده اند که سیستم ایمنی بدن حتی سلول های بنیادی پیوند شده ای که از نظر ژنتیکی مشابه باشند را نیز مورد حمله قرار می دهند و رد می کنند، این امر پیش بینی این که آیا استفاده از آن ها در سلول درمانی و طب بازساختی برای بلند مدت سودمند است یا خیر را با مشکل روبرو می کند.

در مطالعه ای جدید دکتر جوزف وو که یک متخصص قلب در استنفورد است با همکاری محققین دیگری نشان داده است که القای سلول های بنیادی برای تخصصی شدن بیشتر(تمایز)، قبل از پیوند، به آن ها اجازه می دهد که بوسیله بدن تحمل شوند مورد حمله سیستم ایمنی قرار نگیرند. آن ها دریافتند که برای موش های آزمایشگاه دریافت پیوند از سلول های اندوتلیالی مشتق از سلول های بنیادی بیشتر از خود سلول های بنیادی قابل تحمل است. این مطالعه مطمئنا باعث می شود که ما دید خوش بینانه تری در مورد تمایز و پیوند سلول های بنیادی داشته باشیم و همان طور که گفته شد نشان می دهد که سلول های کمی تمایز یافته تر در مقایسه با سلول های بنیادی کمتر بوسیله سیستم ایمنی رد پیوند می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه