تاریخ انتشار: دوشنبه 27 اردیبهشت 1395
شبیه سازی افسانه تروی و اسب تروجان برای مبارزه با سرطان پروستات!!!

  شبیه سازی افسانه تروی و اسب تروجان برای مبارزه با سرطان پروستات!!!

همکاری بین محققین بیمارستان زنان Brigham و دانشگاه جان هاپکینز منجر به ارائه شواهدی برای یک درمان سرطانی بالقوه شده است که از اهرم میکرو ذره ها و سلول های بنیادی مزانشیمی برای مبارزه با سرطان کمک می گیرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این محققین رویکردی را طراحی کرده اند که منجر به وارد شدن داروهای شیمی درمانی بارگیری شده بوسیله میکرو ذره ها به درون سلول می شود. محققین توانسته اند از این روش برای کشتن سلول های تومور سرطان پروستات استفاده کنند.

یکی از چالش های بزرگ موجود در زمینه درمان سرطان، یافتن راهی برای انتقال اختصاصی دوزهای بالای داروهای شیمی درمانی به تومور است، به نحوی که کمترین عوارض را در پی داشته باشد. سرطان پروستات بیش از 2.5 میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است و نیاز مبرمی به درمان های هدفمند با حداقل سمیت در این زمینه مشاهده می شود. متاسفانه تومورهای سرطان پروستات از طیفی از انواع مختلف سلول ها تشکیل شده اند که هدف قرار دادن همه این سلول ها را با مشکل مواجه می کند. از طرفی مطالعات نشان داده است که سلول های بنیادی مزانشیمی این پتانسیل را دارند که زمانی که مهندسی می شوند به دنبال سلول های توموری باشند. بارگیری کردن این سلول ها با یک داروی شیمی درمانی بالقوه می تواند رویکردی امیدوار کننده برای انتقال داروها به جایگاه سرطان باشد. این فرایند مانند چیزی است که در افسانه تروی وجود دارد و مهاجمین از اسب تروجان برای ورود به قلعه استفاده کردند. محققین می گویند که این پیش دارو تنها در ریز محیط توموری سمی است و می تواند منجر به کشتن سلول های سرطانی شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه