تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 اردیبهشت 1395
هدف قرار دادن موثر سلول های بنیادی سرطانی بوسیله دو داروی شیمی درمانی

  هدف قرار دادن موثر سلول های بنیادی سرطانی بوسیله دو داروی شیمی درمانی

به نظر می رسد که ترکیب دو داروی شیمی درمانی موجود در بازار بتوانند به طور موثری سلول های بنیادی سرطانی که مسئول اصلی متاستاز و عود مجدد سرطان سینه هستند را هدف قرار دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، اغلب داروهای شیمی درمانی موجود سلول های بنیادی سرطانی که مسئول اصلی متاستاز و عود مجدد سرطان هستند را نمی کشند اما مطالعه ای جدید در کالج پزشکی جورجیا نشان می دهد که ترکیب داروهای 5-آزاسیتیدین و مهارکننده بوتیرات HDAC تعداد سلول های بنیادی سرطانی را کاهش می دهد و بقای مدل های جانوری سرطان سینه را بهبود می بخشد.

این دو دارو در حال حاضر همراه با هم برای افزایش تاثیر داروی دیگری به نام تاموکسیفن به کار می روند که معمولا برای درمان سرطان سینه گیرنده استروژن مثبت به کار می رود. حدود 70 درصد سرطان سینه برای گیرنده های هورمون های جنسی مثبت هستند. تاموکسیفن با بلوک کردن این گیرنده ها، سطح استروژن را کاهش می دهد و مطالعات بالینی نیز نشان می دهد که ترکیب این داروها خطر عود مجدد سرطان در خانم ها را کاهش می دهد. شواهد نشان می دهد که این دو دارو به طور مستقیم روی دو مسیر کلیدی که سلول های بنیادی را قادر به ایجاد سرطان می کنند تاثیر می گذارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه