تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395
سلول های چربی پردازش شده پتانسیل درمانی بیماران مبتلا به ایسکمی مقاوم را دارند

  سلول های چربی پردازش شده پتانسیل درمانی بیماران مبتلا به ایسکمی مقاوم را دارند

بیمارانی که مورد تزریق سلول های بازسازی کننده مشتق از بافت چربی اتولوگ به عضله قلبی شان شدند، علایم بهبودی مشخصی را نشان دادند و نه تنها میزان نارسایی قلبی شان کاهش بافت بلکه نیاز آن ها به بستری شدن نیز کاهش یافت. هم چنین کسر خروجی بطن چپ آن ها و حجم بطنی شان نیز افزوده شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، سلول های بازسازی کننده مشتق از بافت چربی اتولوگ(ADRCs)، ترکیبی از سلول هایی مانند سلول های بنیادی بالغ، سلول های اندوتلیال زگی و سلول های عضلات صاف عروقی هستند. اطلاعات پیش درمانگاهی نشان می دهد که این سلول ها رشد عروق خونی را افزایش داده، التهاب را تعدیل کرده و در نهایت مرگ سلولی را کاهش می دهند. این سلول های می توانند در طیف وسیعی از بافت ها مانند استخوان، غضروف، چربی، عضلات اسکلتی، عضلات صاف و عضلات قلبی استفاده شوند.

در این مطالعه جدید محققین با استفاده از روش لیپوساکشن استاندارد، حجم اندکی از بافت چربی(کمتر از 450 میلی لیتر) را از بیماران استخراج کرده و سپس سلول های بنیادی را از آن ها استخراج کرده و تغلیظ کردند. پس از پردازش این سلول های بازسازی کننده، این سلول ها به طور مستقیم به عضله قلبی بیماران تزریق شد. بعد از یک سال، محققین مشاهده کردند که این سلول های بازسازی کننده مشتق از بافت چربی وسعت ناحیه ایسکمی شده بافت قلبی را کاهش داده، کسر خروجی قلب را افزایش داده و این امر موجب بهبود شرایط بیماران شد و در مقایسه با افراد کنترل(تیمار نشده با سلول ها) میزان بستری شدن آن ها کمتر بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه