پروتئین P - Rex1 کلید متاستاز ملانوم
تاریخ انتشار: چهارشنبه 02 آذر 1390
پروتئین  P - Rex1 کلید متاستاز ملانوم

  پروتئین P - Rex1 کلید متاستاز ملانوم

ملانوم  یکی از اشکال سرطان است که در حال افزایش بوده و یکی از شایع ترین سرطان ها در جوانان است. بروز ملانوم در زنان زیر 30 سال بیش از 50 درصد از سال 1980 افزایش یافته است. متاستاز علت عمده مرگ و میر ناشی از ملانوم است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily،  محققان مرکز جامع سرطان UNC Lineberger پروتئینی به نام P - Rex1 را شناسایی کردند که کلید حرکت سلول های ملانوبلاست است. وقتیکه این سلول ها دچار رشد غیر قابل کنترل می شوند ملانوم ایجاد می شود.
این گروه تحقیقاتی طی آزمایشی بر روزی موش ها دریافتند که موش های فاقد پروتئین P - Rex1 در برابر متاستاز ملانوم مقاوم هستند. هنگامی که محققان سلول های ملانوم و بافت تومور انسان را مورد آزمایش قرار دادند، پروتئین P - Rex1 در اکثر آنها بالا بود که نشان دهنده نقش مهم این پروتئین در گسترش سرطان است.

یافته های آنان به تازگی در مجله Nature Communications منتشر شده است.
دکتر Channing Der عضو تیم تحقیقاتی UNC می گوید: ما می دانیم که جهش در ژنی به نام BRAF برای گسترش ملانوم مهم است و چند سال پیش ما مقاله ای مشترک شامل 82 پروتئین را که به نظر می رسد این مسیر ژنتیکی را تحت تاثیر قرارمی دهد به چاپ رساندیم.
از آن پروتئین ها ، ما با همکاری دکتر Nancy Thomas در UNC بر P- Rex1 متمرکز شدیم .

vemurafenib دارویی است که این تابستان مورد تایید قرار گرفت و اولین درمان برای جهشBRAF است.  طبق مطالعات بالینی این درمان بقای قابل توجهی را نشان داده است.
دکتر Der می افزاید : ما فکر می کنیم که vemurafenib ممکن است با متوقف کردن تنظیم P - Rex1 عمل کند.
دکتر Nancy Thomasمی گوید : توجه به نقش کلیدی P - Rex1 در متاستاز به ما درک بهتری از چگونگی عملکرد vemurafenib  و استفاده از آن برای توسعه درمان های جدید  می دهد .

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه