تاریخ انتشار: شنبه 08 خرداد 1395
نتایج مثبت از سلول درمانی روی کودکان مبتلا به فلج مغزی

  نتایج مثبت از سلول درمانی روی کودکان مبتلا به فلج مغزی

نتایج ثبت شده از استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف برای کودکانی که دچار ایست قلبی و آسیب شدید مغزی شده بودند و به نوعی زندگی نباتی و فلجی در اندام های حرمتی شان بودند، نشان داد که می توان به استفاده از این سلول ها برای درمان امیدوار بود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازStem-cells-news، بر مبنای این اطلاعات، امیدواری پزشکان و بسیاری از والدین در استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف برای درمان فلج مغزی، محققین را تحریک و تشویق به استفاده از این سلول ها برای درمان کودکانی با این مشکل کرد.

در مطالعه ای جدید، محققین پنج سال بعد از وقوع سکته مغزی در چند کودک، آن ها را با تزریق درون وریدی خون بند ناف تیمار کردند. آن ها میزان پیشرفت این کودکان را در 3، 18، 34 و 57 ماه بعد از تزریق ارزیابی کردند. آن ها دریافتند که تیمار کودکان با خون بند ناف بعد از وقوع آسیب مغزی، بسیار وابسته به زمان است و هر چه که فاصله زمانی با زمان وقوع سکته کمتر باشد، شانس موفقیت نیز بیشتر است. در حال حاضر استفاده از این سلول های بنیادی برای درمان نتایج جالب توجهی را به جای گذاشته است به نحوی که سه ماه بعد از سلول درمانی، این کودکان قادر به شنا کردن، رفتن به مهد کودک، گرفتن قاشق و چنگال به تنهای و ... بودند. بعد از 34 ماه آن ها می توانستند با کیبورد کار کنند، به میزان بهتری شنا کنند و به خوبی از عهده تکالیف مدرسه شان بر آیند. در ماه 57، آن ها به خوبی از عهده کارهای روزانه شان بر آمدند، قادر به اسب سواری و هم چنین شیرجه زدن در آب حین شنا بودند. با توجه به آن چه گفته شد به نظر می رسد که استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف می تواند درمانی امیدوار کننده برای کودکانی باشد که دچار فلج مغزی شده اند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 20 مرداد,1395

بهروز خان ویسی

باسلام وخسته نباشید خدمت خانم دکتر عرب...فرزند6ساله من دچار فلج مغزی اتتویید است به علت زردی وتشنج بعد آن..چندسالی ست به طور مکرر بامرکز تماس گرفته ام و اخیرا هم با مطلئب بودن آزمایشات mri ونوار مغزی به جنابعالی معرفی شده ام...خواهشمند است در مورد زمان تحقیقات و زمان مراجعه وانجام تزریق توضیح فرمایید.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه