تاریخ انتشار: دوشنبه 17 خرداد 1395
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری های نخاعی بوسیله دامپزشکان

  استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری های نخاعی بوسیله دامپزشکان

در حالی که دامپزشکان بسیاری در سراسر آمریکا سعی دارند از سلول های بنیاید برای ترمیم لیگامنت و تاندون استفاده کنند، محققین دیگری نیز در صدد بوده اند از این تکنولوژی برای درمان بیماری های مزمن استفاده کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، دکتر وولیت چهار سگ مبتلا به میلوپاتی تحلیل برنده را با استفاده از سلول های بنیادی خودشان درمان کرده است. این سلول های بنیادی غالبا سلول های بنیادی مزانشیمی یا سلول های استرومایی پرتوان مغز استخوان بوده اند. اما در مطالعاتی دیگر محققین سعی داشته اند از سلول های بنیادی مزانشیمی و برهمکنش آن ها با بافت پیوندی برای درمان این بیماری های تحلیل برنده استفاده کنند.

در یک مطالعه دامپزشکان ژاپنی موفق شده اند کاردیومیوپاتی القایی را در رت های آزمایشگاهی درمان کنند. آن ها گزارش کرده اند که زمانی که سلول های بنیادی به میوکاردیوم این رت ها تزریق شد، عملکرد آن ها بهبود یافت و شواهد حاکی از تشکیل ساختارهای عروقی جدید و تولید کلاژن بود.

در مطالعه ای دیگر نیز، محققین دانشگاه تولان در نیو اورلئان آسیب های نخاعی را در رت های آزمایشگاهی القا کردند و آن ها را با سلول های بنیادی مزانشیمی تیمار کردند. زمانی آن ها این جانوران را بلافاصله بعد از آسیب تیمار کردند هیچ اثری مشاهده نشد اما زمانی که یک هفته بعد از آسیب، رت ها را مورد سلول درمانی قرار دادند، در هفته پنجم بعد از تیمار، هفت رت از 12 رت قادر به حرکت دادن بدن شان به کمک توانایی پاهای عقبی شان بودند. با این حال، چند رت دیگر نیز علایمی از بهبودی را نشان دادند.

دکتر وولیت بر این باور است که سلول های بنیادی مزانشیمی ممکن است فرایند ترمیم را با مهاجرت به جایگاه آسیب و تمایز به سلول های مناسب و یکپارچه شدن با بافت طبیعی بهبود ببخشند. هم چنین ممکن است این سلول ها پاسخ ایمنی را نیز تعدیل کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه