تاریخ انتشار: دوشنبه 17 خرداد 1395
آیا محدود کردن سلول درمانی ها بوسیله FDA‌ منجر به مرگ بیماران بیشتری شود؟

  آیا محدود کردن سلول درمانی ها بوسیله FDA‌ منجر به مرگ بیماران بیشتری شود؟

در مناظره ای جدید پیرامون مطالعات سلول های بنیادی و نقش سلول های بنیادی بالغ در آینده ای نزدیک،‌دکتر کریستوفر سنتنو در مورد محدودیت هایی که FDA‌روی استفاده از سلول های بنیادی اعمال کرده اند واکنش نشان داده است و آن را عاملی برای کاهش نوآوری ها در زمینه سلول های بنیادی بالغ و سلول درمانی دانسته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، دکتر سنتنو فردی است که انجمن سلول درمانی آمریکا را برای مبارزه با محدودیت های FDA در زمینه استفاده از سلول های بنیادی خود فرد برای درمان، بنا نهاده است. در مناظره ای تلویزیونی که اخیر برگزار شده است وی هشدار داده است که اگر محققین و جامعه پزشکی هوشیار نباشند، این سلول درمانی ها که می توانند دارو و درمانی برای بسیاری از بیماری ها باشند رفته رفته به کناری رانده می شوند و استفاده از این سلول های بنیادی تنها محدود به مصارف صنعتی و شرکت های داروسازی می شود. وی می گوید هزینه این سهل انگاری و مانع تراشی را افزایش فاجعه آمیز مرگ و میر انسانی در آینده ای نزدیک می داند. در واقع وی می گوید FDA با وضع قوانینی که افراد را از استفاده از سلول های بنیادی خودشان باز می دارد، آن ها را به سمت مرگ سوق می دهد و اگر FDA‌این محدودیت ها را کاهش ندهد سالانه میلیون ها نفر متضرر خواهند شد و خواهند مرد.

وی در ادامه این مناظره با افزودن به انتقادات خود، اتهام بزرگ تری را به FDA وارد کرده است: وی بر این باور است که در حالی که سلول های بنیادی خود فرد می تواند نوعی دارو برای وی محسوب شود، FDA با ممنوعیت و محدودیت آن ها، زمینه را برای قدرت گرفتن کمپانی های بزرگ دارویی مناسب و مساعد کرده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه