تاریخ انتشار: دوشنبه 17 خرداد 1395
ویتامینی که پیر شدن اندام ها را متوقف می کند

  ویتامینی که پیر شدن اندام ها را متوقف می کند

نیکوتین¬آمید ریبوزید(NR) بسیار حیرت آور است. پیش از این بسیاری از مطالعات نشان داده اند که این ویتامین در افزایش متابولیسم موثر است. اینک تیمی از محققین در EPFL از اسرار بیشتری در مورد این ویتامین پرده برداری کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، همان طور که موش (مانند سایر پستانداران)، پیر می شود، ظرفیت بازسازی اندام های خاصی مانند کبد و کلیه ها و هم چنین عضلاتی مانند عضلات قلبی کاهش می یابد. هم چنین توانایی آن ها در ترمیم و بازسازی نیز بدنبال یک آسیب تحت تاثیر قرار می گیرد. این امر منجر به بسیاری از اختلالات پیری می شود.

در مطالعه ای جدید در دانشگاه زوریخ و EPFL، محققین روی نقش میتوکندری روی پیری فوکوس کرده اند. آن ها با استفاده از چندین مارکر، زنجیره مولکولی را شناسایی کرده اند که تنظیم می کند چگونه میتوکندری طی پیری عمل می کند و چگونه طی فرایند پیری تغییر می کند. نقشی که میتوکندری در متابولیسم ایفا می کند پیش از این به وفور نشان داده شده است اما برای اولین بار محققین نشان داده اند توانایی آن ها در عملکرد مناسب برای سلول های بنیادی بسیار مهم است. تحت شرایط طبیعی، این سلول های بنیادی به سیگنال های فرستاده شده از بدن واکنش نشان می دهند و با تولید سلول های خاص، اندام های آسیب دیده را بازسازی می کنند. آن ها نشان داده اند که خستگی در سلول های بنیادی یکی از دلایل اصلی بازسازی ضعیف و تحلیل رفتن بافت ها و اندام های خاص است.

در این مطالعه آن ها نشان داده اند که نیکوتین­آمید ریبوزید می تواند تا حدی این مشکل را حل کند. این ماده که مشابهت زیادی با ویتامین B3 دارد یک پیش ساز برای NAD+‌محسوب می شود که خود نقش مهمی در فعالیت میتوکندریایی دارد. در مطالعه شان آن ها دریافته اند که بازسازی عضلانی در موش هایی که نیکوتین­آمید ریبوزید را دریافت کردند در مقایسه با گروه کنترل بهتر بوده است و طول عمر موش ها نیز در مقایسه با گروه کنترل بیشتر بود. در واقع این مطالعه در مورد اضافه کردن یک ماده خارجی به بدن صحبت نمی کند بلکه به احیای توانایی ترمیم بدن با استفاده از مواد بر گرفته از مواد غذایی صحبت می کند. این نتایج می تواند کاربردهای مهمی در زمینه طب بازساختی داشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه