تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 خرداد 1395
شناسایی اولین گام ها در بازسازی عضلات

  شناسایی اولین گام ها در بازسازی عضلات

محققین دانشگاه موناش استرالیا اولین شواهد واقعی از چگونگی شروع بازسازی عضلات آسیب دیده را کشف کرده اند. این مطالعه می تواند راه را برای بهبود زندگی افراد کهنسال و افرادی که دچار بیماری های تحلیل برنده عصبی مانند دیستروفی عضلانی شده اند هموار کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در این مطالعه جدید که در مجله Science به چاپ رسیده است، محققین از گورخرماهی برای مدل سازی بازسازی عضلات استفاده کرده اند. گورخرماهی، یک ماهی مناطق گرمسیری است که به دلیل پتانسیل زیادی که در بازسازی اعصاب و عضلات دارد، آن را سلطان بازسازی کننده ها(king regenerators) می نامند.

محققین روی سلول های بنیادی عضلانی بالغ در گورخرماهی فوکوس کردند که در مجاورت فیبرهای عضلانی بالغ قرار دارند. زمانی که فیبرهای عضلانی آسیب می بینند، انشعاباتی را به بیرون می فرستند که این سلول های بنیادی را به دام می اندازد و از آن ها برای بازسازی عضلات آسیب دیده کمک می گیرد.

در حالی که نقش این سلول های بنیادی در بازسازی عضلات مدت زمان زیادی است که شناسایی شده است اما چگونگی فعال شدن و کنترل آن ها در سطح نمونه های سلولی(نه در سطح کل جانور) باقی مانده است. اما این امر نیز به لطف وجود گورخرماهی محقق شده است. با استفاده از میکروسکوپی خاص، محققین توانسته اند بازسازی عضلات زنده را به صورت واقعی مشاهده و تصویربرداری کنند و به موجب آن اولین اطلاعات را در مورد حرکت سلول های بنیادی، رفتار آن ها و ترمیم عضلات بدست آورند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه