تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 خرداد 1395
سلول های بنیادی می توانند روش های تست دارو را سرعت ببخشند

  سلول های بنیادی می توانند روش های تست دارو را سرعت ببخشند

سه تیم از محققین سلول های بنیادی در USC برای این که فرصت تست بیش از 3000 کاندیدای دارویی و مواد شیمیایی را برای کمک به بیماران فراهم کرده اند، موفق به دریافت جایزه شده اند. دو تیم از این محققین روی سرطان و تیم دیگر روی تسریع بهبود شکستگی های بزرگ استخوانی کار کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، در پروژه ترمیم استخوان، محققین در این مرکز تحقیقات سلول های بنیادی، انواع مختلف مواد شیمیایی را تست کرده اند تا دریابند که کدام یک از آن ها پیش سازهای غضروفی را برای تبدیل شدن به غضروف های استخوانی کننده(ossifying chondrocyte) تحریک می کنند. این نوع غضروف می تواند رشد استخوانی را افزایش دهد، چنین مواد شیمیایی می توانند امیدواری ها در درمان شکستگی های استخوانی بزرگ را زنده نگه دارند.

در پروژه دیگر محققین به دنبال درمان های جدیدی برای گروهی از تومورها و سرطان ها بودند که بوسیله هرپس ویروس های مرتبط با سارکومای کارپوسی(Karposi’s sarcoma-associated herpesvirus) ایجاد می شوند. هدف از این مطالعه، استفاده از غربالگری ها برای یافتن داروهای بالقوه ای بوده اند که سلول های سرطانی یا تومورها را مهار می کنند یا می کشند اما اثری روی سلول های سالم ندارند.

در نهایت در پروژه سوم، محققین از غربالگری برای تست داروهایی که یک پروتئین پیش برنده سرطان به نام GRP78 را سرکوب می کند استفاده کردند. این پروتئین نقش مهمی را در رشد و بقای طیف وسیعی از سرطان ها مانند آدنوکارسینومای پانکراسی بازی می کند.

این محققین هدف از این مطالعات را تبدیل کشف ها امروز به درمان های آینده عنوان کرده اند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه