تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 خرداد 1395
سلول های بنیادی مشتق از چربی می توانند به درمان حملات قلبی کمک کنند

  سلول های بنیادی مشتق از چربی می توانند به درمان حملات قلبی کمک کنند

چربی پیرامون قلب غالبا به عنوان یک فاکتور دخیل در حملات قلبی در نظر گرفته می شود. از قضا، اخیرا یک کمپانی به تست این نکته پرداخته است که آیا سلول های بنیادی بالغ مشتق از چربی می تواند به مهار آسیب های بلند مدت بعد از حملات قلبی کمک کند یا خیر.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، تیمی پزشکی اخیرا به بررسی این مطلب پرداخته است که آیا سلول های بنیادی بالغ بدست آمده از چربی فرد که بلافاصله بعد از حمله قلبی مورد استفاده قرار گیرد می تواند برخی از آسیب های عضلانی قلبی ناشی از انسداد شریان ها را مهار کند یا خیر.

 طی حمله قلبی، عروق خونی که خون را به عضلات قلبی می رسانند بلوک می شوند و فقدان اکسیژن رسانی به آهستگی بافت را می کشد. اما همان طور که گفته شد محققین ظرف مدت 24 ساعت بعد از حمله قلبی، سلول های بنیادی بالغ تغلیظ شده و سایر سلول های بازسازی کننده مشتق از بدن بیمار را مستقیما به درون شریان اصلی قلبی تزریق می کنند. این سلول ها که از بدن خود فرد گرفته شده اند هیچ گونه خطر رد پیوندی ندارند و می توانند به سلول های عضلانی قلب و سلول های عروق خونی تمایز یابند. این جمعیت سلولی مشتق از چربی به راحتی می تواند از طریق لیپوساکشن بدست آید و در نتیجه منبع در دسترسی است. مطالعات نشان داده است که به طور میانگین از هر نمونه بافت مغز استخوان می توان حدود 5000 سلول بنیادی بدست آورد و این در حالی است که از هر نمونه بافت چربی بیش از 200 برابر سلول بنیادی بدست می آید. علاوه بر این، چربی دارای سلول های دیگری نیز می باشد که به فرایند ترمیم کمک می کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه