تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 خرداد 1395
تولید سلول های بنیادی انسانی در خوک

  تولید سلول های بنیادی انسانی در خوک

محققین رده جدیدی از خوک های مدیفه شده ژنتیکی را تولید کرده اند که پیوندها را رد نمی کند. این دستاورد اجازه مطالعات آینده روی سلول های بنیادی و سلول درمانی را می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، یکی از بزرگ ترین چالش ها برای محققین پزشکی مطالعه کارایی سلول درمانی ها است زیرا اغلب پیوندها یا گرافت های سلولی معمولا بوسیله میزبان رد می شوند. این رد پیوند می تواند مانع از بی اثر شدن پیوند شود و در نتیجه درمان هایی که در اصل ماهیت حیات بخش و نجات دهنده ای دارند به صورت فرایندهای پیچیده ای در می آیند.

در مطالعه ای جدید محققین در دانشگاه میسوری نشان داده اند رده جدیدی از خوک های مدیفه شده ژنتیکی را تولید کرده اند که می توانند میزبان این سلول های بنیادی انسانی باشند بدون آن که خطر رد پیوند وجود داشته باشد. با تثبیت این خوک ها که پیوند ها را بدون ترس از رد پیوند حمایت می کنند؛ می توان سلول درمانی ها را یک گام به جلو برد.

محققین سلول های بنیادی پرتوان القایی را به این رده خاص از خوک ها پیوند کردند، بعد از پیوند این سلول های ایمپلنت شده رد پیوند نشدند و زنده ماندند. این دستاورد موفقیت بزرگی محسوب می شود زیرا خوک ها در مقایسه با سایر جانوران از نظر فیزیولوژی و آناتومی به انسان بسیار شبیه هستند. این که این سلول های بنیادی انسانی در بدن خوک ها زنده می مانند، خود می تواند درهای تحقیقاتی زیادی را بروی پژوهشگران باز کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه