تاریخ انتشار: پنجشنبه 27 خرداد 1395
تزریق زانویی سلول های بنیادی سینوویوم ممکن است تخریب غضروف را به تاخیر بیاندازد

  تزریق زانویی سلول های بنیادی سینوویوم ممکن است تخریب غضروف را به تاخیر بیاندازد

استئوآرتریت یک بیماری مفصلی شایع است. به دلیل پیری و فرسایش طبیعی مفصل ها، غضروف هایی که مفاصل را می پوشانند رفته رفته تجزیه می شوند و در نتیجه استخوان در تماس با یکدیگر قرار می گیرند و اصطکاک بین آن ه منجر به درد و متورم شدن مفصل ها می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در حال حاضر درمانی برای استئوآرتریت و جود ندارد و بسیاری از بیماران برای مدیریت کردن علایم بیماری شان از تنها گزینه موجود یعنی جراحی استفاده می کنند. اما اخیرا محققین و متخصصین ارتوپد به مطالعه اثرات تزریقات دوره ای سلول های بنیادی زانو(سینوویوم) برای درمان استئوآرتریت پرداخته اند. سینوویوم غشای نازکی است که درون مفاصل را می پوشاند.

در مطالعه ای جدید دگر اوزکی از مرکز پزشکی و دانشگاه دندانپزشکی توکیو دریافت که تزریق این سلول های بنیادی موجب به تاخیر انداختن تخریب غضروف می شود. از نظر تئوری به نظر می رسد که این تزریق ها می تواند موجب تسکین بیماران استئوآرتریتی و کاهش اثرات ناتوان کننده این بیماری شود. پیش از این محققین نشان داده بودند که سلول های بنیادی مشتق از سینوویوم دارای مزیت تکثیری و رشد بالا هستند و می تواند در شرایط مناسب به خوبی به غضروف تمایز یابند. استفاده از این سلول ها، نیاز بیماران به جراحی را کاهش می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه