تاریخ انتشار: یکشنبه 30 خرداد 1395
انجام اولین پیوند سلول های بنیادی قرنیه در ایرلند

  انجام اولین پیوند سلول های بنیادی قرنیه در ایرلند

چند روز پیش اولین پیوند سلول های بنیادی لیمبال به صورت موفقیت آمیز در دوبلین ایرلند صورت گرفت. اگرچه این تکنیک در شماری از کشورهای دیگر نیز انجام پذیرفته است اما اولین بار است که از آن به عنوان گزینه ای درمانی در ایرلند استفاده می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، قرنیه بافت پیوند شفافی در جلوی چشم است که به صورت پنجره در جلوی چشم عمل می کند و اجزای داخلی تشخیص دهنده نور در چشم را محافظت می کند. پیوند قرنیه برای بسیاری از بیماری های قرنیه مورد استفاده قرار می گیرد اما برای موفقیت طولانی مدت با منبعی سالم و دست نخورده از سلول های لیمبال نیاز است. سلامت قرنیه در سطح جلویی چشم برای بینایی ضروری است. نقصان این سلول ها می تواند منجر به التهاب قرنیه، رگزایی، کدورت، درد و از دست رفتن بینایی شود.

در ژانویه 2016، محققین سلول های بنیادی را از قرنیه اهدایی انسانی که فوت شده بود جداسازی کردند و سپس به دقت تحت یک محیط کنترل شده در اتاق های تمیز و طی یک دوره 12 روزه کشت داده شدند. این سلول ها ذخیره شدند تا این که هفته پیش برای پیوند به چشم یک بیمار مورد استفاده قرار گرفتند. همان طور که گفته شد این اولین بار است که چنین پیوندی در ایرلند انجام می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه