تاریخ انتشار: چهارشنبه 02 تیر 1395
شناسایی کلاس جدیدی از داروها برای درمان سرطان

  شناسایی کلاس جدیدی از داروها برای درمان سرطان

مطالعه ای جدید به وسیله محققین در مرکز جامع سرطان سیلوستر و هم چنین محققین دانشگاه مریلند منجر به شناسایی یکه ریزمولکول مهار کننده برای مسیر سیگنالینگ Notch شده است که راه را برای درمان های شخصی و تخصصی سرطان هموار می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این مطالعه جدید نشان داده است که فعالیت نابجای مسیر Notch می تواند منجر به شروع عملکرد و حفظ سلول های بنیادی سرطانی شود و این امر آن را به عنوان هدف درمانی موثری برای سرطان معرفی  می کند.

در این مطالعه محققین هسته اصلی فعالیت Notch که کمپلکسی از سه پروتئین است و برای رشد و بقای تومورها حیاتی است را هدف قرار دادند. آن ها برای این کار از یک نرم افزار کامپیوتری کشف دارو  برای شناسایی یک ریز مولکول مهارکننده به نام  IMR-1 استفاده کردند که اضافه شدن پروتئینی به نام Maml1 به کمپلکس رونویسی Notch را مختل می کند. مهار iMR-1، منجر به مهار رشد رده های سلولی وابسته به Notch می شود و رشد تومورهای مشتق از بیماران را در مطالعات زنوگرافت موشی به طور معناداری سرکوب می کند. نرم افزار کامپیوتری مورد استفاده CADD نام دارد که پتانسیل شناسایی عوامل درمانی برای اهداف داریی را دارد. در این مطالعه نیز آن ها CADD را برای شناسایی جایگاه هایی از کمپلکس پروتئینی سیگنالینگ Notch به کار بردند که می تواند هدفی برای داروهای مهاری باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه