تاریخ انتشار: شنبه 05 تیر 1395
ترمیم استخوان و قلب با استفاده از سلول های بنیادی

  ترمیم استخوان و قلب با استفاده از سلول های بنیادی

گروهی از محققین در کالج سلطنتی لندن درمان جدیدی را طراحی کرده اند که قادر است به طور معناداری ظرفیت بدن برای ترمیم آسیب های ناشی از حملات قلبی و شکستگی های استخوانی را بهبود ببخشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، این درمان جدید که در Cell Stem Cell به آن پرداخته شده است، طناب نخاعی را تحریک به تولید بیش از حد سلول های بنیادی می کند که برای ترمیم بافت های آسیب دیده بدن ضروری هستند. محققین امیدوارند که این درمان را تا انتهای امسال روی جانوران تست کنند. اگر تست ها موفقیت آمیز باشد، گام بعدی  شروع مطالعات انسانی خواهد بود که سعی در القای افراد برای استفاده از سلول های بنیادی خودشان و بازسازی اندام ها و بافت های آسیب دیده دارد.

زمانی که فردی بیمار است یا دچار حادثه شده است، مغز استخوان شروع به آزادسازی انواه مختلف سلول هی بنیادی برای ترمیم بافت های آسیب دیده می کند. زمانی که این سلول های بنیادی به بافت هدف شان مانند، قلب، عروق خونی، استخوان، غضروف و ... می رسند شروع به بازسازی آن می کنند. این محققین بریتانیایی کشف کردند که راهی برای تحریک مغز استخوان برای آزادسازی دو نوع سلول بنیادی وجود دارد که در ترمیم استخوان، عروق خونی و غضروف نقش دارند. با استفاده از دارویی به نام Mozobil و فاکتور رشد VEGF، می توان تولید سلول های بنیادی را تا 100 برابر افزایش داد. این افزایش تولید می تواند کارایی زیادی داشته باشد. استفاده از این روش بلافاصله بعد از حمله قلبی و اعزام وی به بیمارستان منجر به آزادسازی سریع سلول های بنیادی به خون آن ها می شود و این امر می تواند نتایج درمانی فرد را بهبود ببخشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه