تاریخ انتشار: پنجشنبه 10 تیر 1395
دیدگاه های جدید در مورد دیستروفی عضلانی به پتانسیل های درمانی جدید اشاره دارد

  دیدگاه های جدید در مورد دیستروفی عضلانی به پتانسیل های درمانی جدید اشاره دارد

مطالعه ای جدید در دانشگاه راکفلر دیدگاه های جدیدی را در مورد دلایل تحلیل رفتن عضلات طی دیستروفی عضلانی ارائه می کند و پتانسیل های موجود برای تکوین داروها را بر می شمارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه که اخیرا در Nature Communication به چاپ رسیده است، پروفسور سیدنی استریکلند و همکارانش گروهی از پروتئین ها را شناسایی کرده اند که به نظر می رسد عملکردشان در تولید عضلات نقش دارد. آن ها دریافته اند که سلول های بنیادی خاص و نادری وجود دارد که پتانسیل تبدیل شدن به چربی و عضله را دارند و این سرنوشت به وجود کمپلکس پروتئینی به نام لامینین بستگی دارد. مطالعات آن ها روی موش پیشنهاد می کند که با هدف قرار دادن مسیرهای لامینین امکان تکوین داروهای جدید وجود دارد و این می تواند بسیاری از علایم دیستروفی عضلانی را تسکین بخشد.

پیش از این محققین با استفاده از مدل های موشی نشان داده بودند که فقدان لامینین در سراسر بدن حداقل موجب برخی از اشکال دیستروفی عضلانی می شود. در این مطالعه جدید نیز محققین دریافتند که گونه های موشی فاقد لامینین در سلول های بنیادی شان جثه کوچکتری دارند و دارای نقص های عضلانی هستند. به نظر می رسد که جایگزین کردن لامینین در این بافت ها بتواند به ریکاوری جانوران کمک کند. در واقع زمانی که آن ها لامینین را به طور مستقیم به عضلات موش تزریق کردند دریافتند که آن ها بافت عضلانی و قدرت آن را مجددا بدست آوردند. نتایج نشان می دهد که لامینین می تواند منجر به تبدیل شدن پری سیت ها و PICs موجود در بافت عضلانی به فیبرهای عضلانی شود. به نظر می رسد که لامینین منجر به افزایش بیان ژنی به نام gpihbp1 در پری سیت ها و PICs‌می شود و بدین ترتیب منجر به عضله زایی بیشتر می شوند. این مطالعه پیشنهاد می کند که gpihbp1 می تواند هدفی جدید برای درمان دیستروفی عضلانی باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه