تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 15 تیر 1395
طراحی ابزاری برای بهبود تصویر برداری فعالیت عصبی در مغز

  طراحی ابزاری برای بهبود تصویر برداری فعالیت عصبی در مغز

همکاری متخصصین علوم اعصاب و مهندسین برق در دانشگاه های NC state‌و UNC-Chapel Hill منجر به تکوین تکنولوژی جدیدی شده است که به این متخصصین علوم اعصاب اجازه گرفتن عکس هایی از مغز بیش از ده برابر آن چیزی که تا پیش از این مقدور بود می شود و در نتیجه می تواند درک بهتری از نورون های مغزی بدست آورد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، برای درک بهتر این که چگونه سیستم های عصبی پیچیده کار می کنند، محققین از آرایه ای گسترده از ابزارهای راضی کننده ای که تاکنون مورد استفاده قرار گرفته و اجازه درک آن چه در این بافت پیچیده اتفاق می افتد را می دهد، استفاده کردند. اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که باید ابزارهای کامل تر و موثرتری را طراحی کرد.

به این منظور متخصصین علوم اعصاب درصدد بر آمدند دریابند چگونه می توانند ابزاری را طراحی کنند که قادر به زیر نظر گرفتن فعالیت نورون ها بین مناطق مختلف مغز به صورت همزمان باشد. به این منظور آن ها از میکروسکوپ دو فوتونی استفاده کردند که تصویربرداری فلورسنس انجام می داد. در این مورد، آن ها می توانستند دریابند چگونه نورون ها در زمان فعال شدن می درخشند. مشکلی که وجود داشت این بود که این میکروسکوپ دو فوتونی معمول تنها می تواند یک میلیمتر مربع از بافت مغزی را در یک زمان ببیند و در نتیجه نمی توان تصویر درست از فعالیت نورون ها در نواحی مختلف داشت. در نتیجه آن ها تصمیم گرفتند که از همکاری مهندسین و متخصصین برق بهره بگیرند. این مهندسی عدسی های جدیدی را برای میکروسکوپ طراحی کردند که بعد از سوار شدن روی میکروسکوپ دو فوتونی اجازه اسکن نواحی وسیع تری از مغز را می داد. تصویرهای گرفته شده با این عدسی جدید به جای یک میلیمتر مربع، ناحیه با وسعت 9.5 میلمتر مربع را پوشش می دهد و در نتیجه می توان به طور همزمان فعالیت جمعیت های مجزایی از نورون ها را زیر نظر گرفت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه