تاریخ انتشار: یکشنبه 20 تیر 1395
سلول های بنیادی برای تولید منبعی خالص و نامحدود ازخون

  سلول های بنیادی برای تولید منبعی خالص و نامحدود ازخون

وجود منبعی نامحدود از خون عاری از بیماری، رویای بسیاری از پزشکان محسوب می شود و در مطالعه ای جدید محققین گزارش داده اند که این رویا دیگر دور از دسترس نیست.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، آمار نشان می دهد که در ایالات متحده هر دو ثانیه یک نفر به تزریق خون نیاز پیدا می کند. این امر می تواند به هر دلیل از جراحی ها، مشکلات سرطانی، تصادفات و آسیب های جنگی منشا گرفته باشد. مشکلات مختلفی در این باره وجود دارد که از جمله آن ها می تون به کمبود اهدا کننده یا خون اهدا شده و دیگری آلوده بودن این خون ها به بیماری هایی مانند ایدز و هپاتیت ها اشاره کرد. این امر موجب شده است که محققین زیادی به دنبال یافتن راهی برای  تولید خون باشند. در این میان دکتر مارک ترنر که یک زیست شناس اسکاتلندی است بودجه ای چندین میلیون دلاری را دریافت کرده است تا بتواند سلول های خونی را با استفاده از سلول های بنیادی انسانی تولید کند. در گام اول آن ها موفق به انجام این امر شدند.این سلول ها از سلول های بنیادی جنینی انسانی تولید شدند که خودشان از جنین های سه تا پنج روزه انسان مشتق شده بودند. درگام بعدی ترنر  تیمش درصدد هستند تا بتوانند گروه خونی Oمنفی(دهنده جهانی) را تولید کنند که قابل استفاده در تمام انتقال خون ها می باشد.

همان طور که گفته شد مزیت استفاده از این خون ها این است که این خون ها به صورت کاملا عاری از عفونت و آلودگی در آزمایشگاه تولید می شوند و در نتیجه خطر انتقال بیماری به گیرنده را به حداقل می رسانند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه