تاریخ انتشار: دوشنبه 21 تیر 1395
روشی جدید برای رشد و پیوند سلول های بنیادی عضلانی و امیدواری برای درمان دیستروفی عضلانی

  روشی جدید برای رشد و پیوند سلول های بنیادی عضلانی و امیدواری برای درمان دیستروفی عضلانی

سلول های اقماری سلول های بنیادی هستند که در عضلات اسکلتی وجود دارند. در حالی که پیوند چنین سلول های بنیادی عضلانی می تواند درمانی بالقوه برای بیماری هایی مانند دیستروفی عضلانی دوشن باشد، اما این سلول ها زمانی که در شرایط آزمایشگاهی کشت داده می شوند کارایی بالینی و پیوندی خود را از دست می دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در مطالعه ای جدید محققین ژاپنی این سلول های بنیادی را با فاکتور مهاری لوکمیایی(LIF) که به طور موثری بنیادینگی سلول های اقماری را حفظ می کند و کارایی پیوندی آن ها را افزایش می دهد، تیمار کردند. در واقع برای داشتن سلول های کافی برای پیوند، باید تعداد مناسبی از سلول ها در آزمایشگاه کشت داده شوند و قبل از پیوند از تمایز آن ها جلوگیری شود. فاکتورهای رشد، سیتوکین ها و مواد شیمیایی متعددی در کشت سلول های بنیادی عضلانی استفاده شده اند اما به یک محیط کشت بهینه برای حفظ پرتوانی و بنیادینگی این سلول ها، مهار تمایز و تقویت کارایی پیوندی این سلول ها باید تثبیت شود. از آن جایی که مطالعات نشان داده است که LIF‌در بازسازی عضلات نقش دارد، محققین دریافتند که زمانی که سلول های بنیادی عضلانی تیمار شده با LIF‌ را به عضلات اسکلتی پیوند کردند، آن ها دو تا سه برابر مقدار معمول فیبر عضلانی تولید کردند. این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد LIF می تواند کارایی پیوندی سلول های اقماری اولیه را بهبود ببخشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
پنجشنبه, 14 مرداد,1395

مهتاب

با سلام

من یه برادر 19 ساله دارم که علائم دیستروفی بکر داره.از 15 سالگی شروع شده،در راه رفتن مشکل پیدا کرده ولی هنوز میتونه راه بره.اگر این درمان روی انسان هم انجام میشه لطفا راهنمایی کنید.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه