تاریخ انتشار: دوشنبه 21 تیر 1395
داروی ایمنی درمانی برای تخریب تومورهای نوروبلاستوما

  داروی ایمنی درمانی برای تخریب تومورهای نوروبلاستوما

در مطالعه ای جدید از یک آنتی بادی منوکلونال برای مقابله با تومورهای نوروبلاستومایی استفاده شده است و نتایج امیدوار کننده این مطالعه حاکی از تخریب 80 درصد تومورها با این دارو است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، نوروبلاستوما نوعی سرطان مربوط به سلول های عصبی نابالغ در سیستم عصبی سمپاتیک است که سالانه بیش از 700 نفر در آمریکا مبتلا به این سرطان تشخیص داده می شوند.

در این مطالعه که در بخش تحقیقاتی بیمارستان St. Jude‌انجام شده است، 34 کودک مبتلا به نوروبلاستوما تحت تیمار با این داروی ایمنی درمانی قرار گرفتند. در این بین 13 نفر از آن ها به طور کامل بهبود یافتند و هیچ گونه علایمی از بیماری را نشان ندادند. 4 مورد از آن ها نیز به مدت 18 ماه یا بیشتر که از شروع درمان گذشته است علایمی را نشان نداده اند. این بیماران به همراه با استفاده از آنتی بادی منوکلونال متحمل شیمی درمانی چند دارویی، جراحی، پرتودرمانی و پیوند سلول های بنیادی خون ساز نیز شدند. 13 نفر از این بیماران هنوز مشغول دریافت درمان هستند و نتایج اولیه در مورد آن ها موفقیت آمیز بوده است. دو بیمار نیازمند درمان بیشتر بوده اند و دو بیمار نیز متاسفانه فوت کردند. در این مطالعه بیماران در ابتدا تحت تیمار با داروی شیمی درمانی سیکلوفسفامید و توپوتکان و سپس آنتی بادی منوکلونال hu14.18K322A قرار گرفتند. نتایج در مورد بیماران همان طور که گفته شد امیدوار کننده بوده است و در 80 درصد بیماران اندازه تومور کاهش یافته است یا به اصطلاح تومور چروکیده شده است. این آنتی بادی به یک آنتی ژن موجود روی سطح سلول های تومور نوروبلاستومایی به نام GD2 می چسبند و منجر به واکنشی می شود که برآیند آن مردن سلول های توموری است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه