eczema، اگزما ، مخمر Malassezia sympodialis
تاریخ انتشار: پنجشنبه 03 آذر 1390
درمان اگزما امکانپذیر می شود

  درمان اگزما امکانپذیر می شود

در حالیکه علت اگزما هنوز نامعلوم است ، یکی از عوامل شناخته شده آن مخمر Malassezia sympodialis است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دانشمندان دریافتند که سویه ای از یک مخمر دخیل در بیماری های التهابی پوست ، از جمله اگزما را می توان با برخی پپتیدها از بین برد و درمان جدیدی را برای این بیماری های ناتوان کننده پوست ارائه کرد.
 این پژوهش در مجله Letters in Applied Microbiology منتشر شده است.
20 ٪ از کودکان انگلیسی از اگزما آتوپیک رنج می برند. در حالی که این بیماری معمولا در نوجوانی برطرف می شود، 7 ٪ از بزرگسالان در سراسرزندگی خود همچنان از آن رنج می برند.
مشخصه این نوع اگزما، پوست خشک و خارش دار وپوسته پوسته شدن است که شیوع آن در حال افزایش است.
در حالیکه علت اگزما هنوز نامعلوم است ، یکی از عوامل شناخته شده آن مخمر Malassezia sympodialis است.

این سویه از مخمر یکی از شایع ترین مخمرهای پوست هم درافراد سالم وهم افراد مبتلا به اگزما است. سد پوستی بسیار شکننده و در اغلب کسانی که مبتلا به بیماری های پوستی هستند شکسته شده است و به این مخمر اجازه عفونت و پس از آن تشدید وضعیت بیماری را می دهد. دانشمندان در انستیتو کارولینسکا در سوئد به دنبال راهی برای کشتن Malassezia sympodialis  بدون آسیب رساندن به سلول های سالم فرد هستند.

این محققان اثر 21 پپتید را که هم ویژگی نفوذپذیری و هم ضد میکروبی  داشتند بر روی این مخمربررسی کردند.
پپتیدهای نفوذ کننده به سلول، اگرچه مکانیزم دقیق آن ناشناخته است اما  اغلب به عنوان داروهای انتقال وکتورمورد بررسی قرار گرفته و قادر به عبور از غشای سلولی هستند.
پپتیدهای ضد میکروبی ، از سوی دیگر ، آنتی بیوتیک های طبیعی هستند و بسیاری از انواع مختلف میکروب ها از جمله برخی از باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها  را از بین می برند.
Tina Holm  وهمکاران او از دانشگاه استکهلم و موسسه کارولینسکا  گفت : این انواع پپتیدهای مختلف برای جداسازی کلنی های مخمر و ارزیابی سمیت هر نوع پپتید درمخمراست. آنها دریافتند که شش تا از 21 پپتید مورد آزمایش ، موفق به از بین بردن مخمر بدون آسیب رساندن به غشای کراتینوسیت، سلول های پوست انسان شدند.
Holm افزود: سوالات زیادی قبل ازاستفاده ازاین پپتیدها درانسان باید حل شود. ما امیدواریم که این پپتیدها درآینده بتواند برای درمان بیمارانی که از اگزما اتوپیک رنج می برند مورد استفاده قرار گیرد و به طور قابل توجهی کیفیت زندگی آنها را افزایش دهد.

قدم بعدی، بررسی مکانیسم (های) استفاده شده توسط این پپتیدها برای کشتن سلول های مخمر، به منظور توسعه بالقوه درمان اگزما و دیگر بیماری های پوستی است.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
پنجشنبه, 16 بهمن,1393

زهرا

با سلام <br />لطفاً آخرین نتایج تحقیقات انجام شده در مورد کشف درمان درماتیت سبورئیک را بر روی وب سایت قرار دهید. <br />

پنجشنبه, 16 بهمن,1393

زهرا

با سلام <br />لطفاً آخرین نتایج تحقیقات انجام شده در مورد کشف درمان درماتیت سبورئیک را بر روی وب سایت قرار دهید. <br />

ﺳﻪشنبه, 07 بهمن,1393

احمد

با سلام <br />علم با این همه پیشرفت چطور نتونسته تا حالا درمان قطعی برا درماتیت سبورئیک و پسوریازیس پیدا کنه؟ <br />لطفاً جدیدترین اخبار در مورد درمان قطعی رو بر روی وب سایت قرار دهید . <br />با تشکر

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه