تاریخ انتشار: دوشنبه 28 تیر 1395
تولید پوست جدید با استفاده از سلول های بنیادی بند ناف

  تولید پوست جدید با استفاده از سلول های بنیادی بند ناف

دکتر فان توانسته است با استفاده از مخلوطی از پروتئین ها و قندها بافت بند ناف را زنده نگه دارد. وی کشف کرده است که می توان با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از پوشش بند ناف می توان بافت هایی مانند پوست، قرنیه، استخوان و ... را تولید کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، کمپانی بیوتک Cellresearch Crop همواره به دنبال سرمایه گذاری رو مطالعاتی بوده است که جراحان پلاستیک و محققین پوست در آن ها به دنبال راهی برای ایجاد پوست جدید و درمان زخم ها و سوختگی ها بوده اند. این کمپانی از سال 2002 تا کنون توانسته است 39 ثبت اختراع را در این زمینه به ثبت برساند. از جمله این ثبت اختراع ها می توان به موردی اشاره کرد که سلول های بنیادی را از پوشش بند ناف جداسازی، ذخیره و کشت می کند و برای کاربردهای درمانی مورد استفاده قرار می دهد. این کمپانی در حال حاضر ارزشی معادل 700 میلیون دلار دارد.

این سرمایه گذاری ها از آن جایی اهمیت بالایی دارد که زخم های بهبود نیابنده یکی از مشکلات اصلی در پزشکی محسوب می شوند. این زخم ها با مشکلاتی مانند دیابت، سکته، مشکلات قلبی و پیری همراه می شوند. این امر موجب شد که محققینی مانند دکتر فان به دنبال راهی برای درمان این زخم ها بروند. وی مشاهده کرد که محققین بسیاری بدنبال استفاده از سلول های بنیادی مشتق از بند ناف برای درمان بیماری هایی مانند مشکلات کبدی، لوکمیا و سایر سرطان های خونی بوده اند. به همین منظور کار خود را با این بافت و بافت جفتی(placenta) آغاز کرد. وی در بخش اول مطالعه خود مشاهده کرد که خونی که به همراه بافت جفتی جداسازی شده است منجر به آلودگی زیاد برای انجام کار می شود، به همین دلیل وی تصمیم گرفت از بند ناف استفاده کرد و مشاهده کرد که آلودگی خونی همراه با ان وجود ندارد و دارای رنگی سفید است که به صورت زیبایی در محیط کشت نگهدارنده آن شناور می ماند. وی برای حفظ این بافت، ترکیبات متفاوتی از پروتئین ها و قندها را تست کرد و سعی کرد این محیط را استریل نگه دارد. بعد از جداسازی سلول های بنیادی از بافت پوشاننده بند ناف، این محقق توانست با استفاده از این ترکیب پروتئینی- قندی سلول های بنیادی مشتق از این زباله بیولوژیک را به سلول های پوستی تمایز دهد. در گام بعدی وی امیدوار است بتواند از این سلول ها در مهندسی بافت پوست استفاده کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه