تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 29 تیر 1395
ترکیب مشتق از بروکلی موثر در درمان دژنراسیون ماکولای مربوط به سن(AMD)

  ترکیب مشتق از بروکلی موثر در درمان دژنراسیون ماکولای مربوط به سن(AMD)

محققین انستیتو Buck توانسته اند پتانسیل یک ترکیب مشتق از بروکلی را تا ده برابر افزایش دهند. هم چنین آن ها دریافته اند که این ترکیب می تواند درمانی برای دژنراسیون ماکولای مربوط به سن(AMD) باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دژنراسیون ماکولای مربوط به سن(AMD) بیماری است که منجر به از دست رفتن بیش از ده میلیون نفر آمریکایی شده است. ترکیب مشتق از بروکلی ایندول 3-کاربینول(I3C) نام دارد که اخیرا نقش آن در مهار سرطان شناسایی شده است. ایندول 3-کاربینول به پاکسازی سلول ها از سموم محیطی  کمک می کند و این کار را از طریق فعال سازی پروتئین گیرنده آریل هیدروکربن(AhR) صورت می گیرد که مسیرهای دخیل در سم زدایی شیمیایی را تنظیم می کنند. با افزایش سن، آریل هیدروکربن(AhR) کاهش می یابد و این امر روی سم زدایی شبکیه اثر می گذارد. مطالعات گذشته نشان داده است که موش های ناقص برای AhR مبتلا به شرایطی می شوند که بسیار شبیه دژنراسیون ماکولای وابسته به سن است. در مطالعات ابتدایی محققین Buck‌دریافتند که ایندول 3-کاربینول مشتق از بروکلی به طور ضعیفی منجر به فعالیت AhR می شود. بنابراین آنها تصمیم گرفتند ترکیبی مشابه این ترکیب با کارایی بیشتر را شناسایی کنند. آن ها دریافتند که ماده ای به نام 2,2آمینوفنیل ایندول(2AI) ده برابر قوی تر از ایندول 3-کاربینول است.

در کشت های سلولی، محققین مشاهده کردند که 2AI، سلول های شبکه انسانی را در کشت سلول از استرس محافظت می کند و مانع از آسیب رسیدن نوری سلول های شبکیه در مدل های موشی این بیماری می شود. این مطالعه نشان داده است که خوردن مقادیر زیاد از بروکلی و سایر کلم ها می تواند اثر محافظتی روی دژنراسیون ماکولای مربوط به سن داشته باشد. دکتر دیپاک لامبا یکی از متخصصین سلول درمانی بیماری های تحلیل برنده چشم ها گام بعدی را مطالعه نتایج عملکردی درمان با 2AI می داند، زیرا استرس های محیطی دلیل اصلی نابینایی های مربوط به سن هستند و این ماده مشتق از بروکلی می تواند این استرس های محیطی را کاهش دهد و به نوعی منجر به سم زدایی بیشتر محیط شبکیه می شود. این مطالعه نشان داده است که 2AI سطح اسید پالمیتولئیک را افزایش می دهد و پیشنهاد می کند که این می تواند سیگنالی پایین دست در مسیرهای ضد التهابی باشد و اثری محافظتی روی سلول های شبکیه در کشت های سلولی شبکیه و مدل های موشی بیماری های چشمی داشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه