تاریخ انتشار: یکشنبه 10 مرداد 1395
ذخیره سازی خون بند ناف چالشی برای والدین جدید

  ذخیره سازی خون بند ناف چالشی برای والدین جدید

پدر و مادرهایی که قصد بچه دار شدن دارند باید تصمیمات پزشکی مهمی را بگیرند. در این بین انجام فرایندهایی مانند تست های ژنتیکی و یا تصمیم برای ذخیره سازی خون بند ناف از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، بند ناف معمولا به عنوان یک زباله بیولوژیک دور انداخته می شود. اما استفاده های بالقوه از خون بند ناف رو به افزایش است و این امر خانواده های زیادی را مایل به ذخیره سازی خون بند ناف نوزادانشان کرده است.  هر چند خانواده های زیادی خواهان این امر هستند اما به هر حال سوالی که در این میان مطرح است این است که از این سلول ها چه استفاده هایی می توان کرد و این سلول ها برای چه بیماری هایی کاربرد دارد.

مطالعه ای در بانک خون بند ناف کالیفرنیا نشان داده است یکی از چالش های بزرگ پیش روی والدین جدید، تصمیم برای ذخیره سازی خون بند ناف نوزادشان است. در این میان مطالعاتی که نشان داده است که استفاده از خون بند ناف خود نوزاد موجب کاهش علایم نوزاد مبتلا به فلج مغزی می شود، به والدین اطمینان بیشتری داده است. در واقع خون بند ناف حاوی سلول های بنیادی است که می توان از آن ها برای درمان سرطان ها و بسیاری از اختلالات ژنتیکی استفاده کرد. علاوه براین ظهور پدیده طب بازساختی موجب شده است که از خون بند ناف استفاده های متعددی شود. برخی از محققین از سلول های بنیادی خون بند ناف برای تولید طیف وسیعی از سلول ها و برای درمان بیماری ها و ترمیم آسیب ها استفاده کرده اند. با همه این نتایج امیدوارکننده و اطلاع رسانی ها، آمارها حاکی از این است که تنها 5 درصد والدین دست به ذخیره سازی خون بند ناف فرزندشان می زنند. 80 درصد از این تعداد نیز به بانک های خون شخصی رفته و مابقی به بانک های خون عمومی می روند. برخی عقیده دارند که این که خانواده ها ممکن است به ذخیره سازی خون بند ناف فرزندشان روی آورند یا خیر می تواند تا حدی تحت تاثیر تعداد و نسبت بانک های خصوصی و عمومی قرار داشته باشد. در این میان آگاهی رسانی به مردم و سطح اطلاعات والدین در مورد ضرورت ذخیره بانک خون نیز خود امری مهم تلقی می شود. تعداد واحدی خون بند ناف ذخیره سازی شده به صورت شخصی در سرتاسر آمریکا حدود 500000 است که متاسفانه علی رغم این که امکان استفاده از این سلول های حیات بخش در بانک های عمومی بیشتر است، این ذخیره سازی ها عمدتا در بانک های خصوصی صورت می گیرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه