تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 مرداد 1395
سلول های بنیادی چربی تازه و خالص به نحو بهتر و سریع تری استخوان سازی می کنند

  سلول های بنیادی چربی تازه و خالص به نحو بهتر و سریع تری استخوان سازی می کنند

محققین دانشگاه UCLA گروهی از سلول ها را از چربی جداسازی و خالص سازی کرده و از آن ها برای رشد استخوان استفاده کردند. نتایج نشان داد که با استفاده از روش آن ها استخوان زایی به صورت سریع تر و با کیفیت تر از رشد استخوان با روش های موجود صورت گرفت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، این روش جدید می تواند نیاز به استفاده از گرافت های استخوانی دردناک از مواد مشتق از بیماران طی جراحی های تهاجمی استفاده می کند را مرتفع سازد.

بافت چربی منبعی ایده آل برای سلول های بنیادی محسوب می شود و این سلول ها توانایی تکوین به استخوان، غضروف، چربی و سایر بافت ها را دارند. این سلول ها به فراوانی در بافت چربی وجود دارند و می توان این بافت ها را به راحتی بوسیله لیپوساکشن بدست آوردند. به طور مرسوم سلول های مشتق از چربی باید برای چند هفته در محیط کشت باقی بمانند تا سلول های بنیادی آن ها جداسازی شود. این امر خطر عفونت و ناپایداری های ژنتیکی را بالا می برد. اما چندی پیش محققین اعلام کردند که یک ترکیب از سلول های تازه و کشت نشده به نام کسر استرومایی عروقی(SVF) را شناسایی کرده و از آن ها برای رشد استخوان استفاده کرده اند. با این حال این سلول های SVF بسیار هتروژن(ناهمگون) بوده و شامل سلول هایی هستند که قادر به استخوانی شدن نیستند.

اما در مطالعه ای جدید محققین از یک ماشین دسته بندی کننده سلول ها برای جداسازی و خالص سازی سلول های بنیادی پیرامون عروقی انسان(hPSC) از بافت چربی استفاده کردند و نشان دادند که این سلول ها برای تولید استخوان بهتر از سلول های SVF عمل می کنند. این سلول ها که به صورت یک جمعیت سلولی تازه هستند، وارد فرایند کشت سلول که چند هفته طول می کشد نمی شوند.

ا ز طرفی آن ها نشان داده اند که فاکتور رشد NELL-1 می تواند تشکیل استخوان را در مدل های جانوری افزایش دهد. زمانی که در یک مدل جانوری، محققین سلول های بنیادی پیرامون عروقی انسان را همراه با NELL-1‌ درون یک پانچ عضلانی قرار دادند(جایی که به طور طبیعی استخوان رشد نمی کند). ارزیابی های اشعه ایکس نشان که درون این بافت عضلانی استخوان شکل گرفته است. ارزیابی ها نشان داد که سلول های بنیادی پیرامون عروقی انسان به طور سریع تر و بارزتر از روش ها دیگر استخوان تشکیل می دهند و در نتیجه می توان از این منبع سلولی و با استفاده از پروتکل توصیفی برای تولید بهتر و سریع تر استخوان با کیفیت استفاده کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه