تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 مرداد 1395
نجات جان بیمار مبتلا به لنفوما با استفاده از سلول های بنیادی بالغ

  نجات جان بیمار مبتلا به لنفوما با استفاده از سلول های بنیادی بالغ

خانم کیم یک شهروند آمریکایی است که در سال 2004 مبتلا به نوعی لنفومای نادر تشخیص داده شد و با این که بیماران شانس بقای وی را اندک می دانستند، استفاده از سلول درمانی و سلول های بنیادی بالغ برای وی بسیار موفقیت آمیز بوده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، در سال 2004 کیم مبتلا به سرطان نادر لنفومای NK T-cell تشخیص داده شد. این نوع سرطان بیشتر در جوامع آسیایی مشاهده می شود و شانس بقای بیماران مبتلا به این مشکل نیز بسیار پایین است. بعد از پرتو درمانی و سه دوره شیمی درمانی، وی و پزشکان تنها راه موجود را استفاده از سلول درمانی و پیوند سلول های بنیادی دیدند.

به این منظور در ابتدا پزشکان تصمیم گرفتند که از سلول های بنیادی خود وی برای درمان استفاده کنند، اما نمونه برداری ها نشان داد که سرطان به سایر قسمت های بدن وی متاستاز داده است و در نتیجه آن ها ناچار شدند از گزینه سلول های بنیادی اهدایی استفاده کنند. از این به بعد بزرگترین دغدغه کیم و خانواده اش پیدا کردن اهدا کننده مناسب بود. در حالی که فرایند یافتن یک اهداکننده معمولا شش ماه تا یک سال طول می کشد اما آن ها توانستند ظرف مدت یک هفته اهدا کننده مناسبی را پیدا کنند. داگ کوکینز فردی 42 ساله بود که 100 درصد با کیم مطابقت داشت. بعد از یک شیمی درمانی دیگر، سلول های بنیادی به وی پیوند شد. هر چند روند بهبودی وی بسیار آهسته بود اما بالاخره علایم بهبود در وی آشکار گشت. در حال حاضر وی شرایط بهبودی را نشان می دهد و پزشکان به درمان وی بسیار امیدوار هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه