آرتروز، شایع، بنیان
تاریخ انتشار: جمعه 04 آذر 1390
آرتروز از شایع ترین بیماری های جهان است

  آرتروز از شایع ترین بیماری های جهان است

رییس انجمن روماتولوژی آسیا و اقیانوسیه گفت: بیماری آرتروز (آلتهاب مفاصل) یكی از شایعترین بیماریها در میان كشورهای جهان به شمار می رود.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی مشهد، پروفسور 'روهینی هاندا' در حاشیه نخستین كنگره بین المللی روماتولوژی سال 2011 و پنجمین همایش انجمن روماتولوژی ایران افزود: بیماری آرتروز به علت افزایش سن، فرسایش مفاصل و سبك زندگی در میان افراد بروز می كند.

وی با بیان اینكه نوع ابتلای به بیماری آرتروز و درگیری مفصل در كشورهای آسیایی و اروپایی متفاوت است، افزود: در كشورهای آسیایی به علت رایج بودن نشستن مردم بر روی زمین و چمباتمه زدن، مفصل زانو آسیب می بیند اما در میان ساكنان كشورهای اروپایی مفصل هیپ یا لگنی درگیر می شود.

رییس انجمن روماتولوژی آسیا و اقیانوسیه گفت: كشور ایران به عنوان یكی از قدیمی ترین و موفق ترین اعضای انجمن روماتولوژی آسیا و اقیانوسیه در میان 29 كشور عضو به شمار می رود.

نخستین كنگره بین المللی روماتولوژی در سال 2011 و پنجمین همایش انجمن روماتولوژی ایران با حضور متخصصان این رشته از داخل و خارج كشور طی روزهای دوم تا چهارم آذر ماه در مشهد برگزار می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه