تاریخ انتشار: شنبه 23 مرداد 1395
چرا سلول های بنیادی سرطانی نامیرا هستند

  چرا سلول های بنیادی سرطانی نامیرا هستند

محققین در FIRC( بنیاد تحقیقات سرطان ایتالیا) نشان داده اند که چگونه می توان سلول های بنیادی سرطانی که منشا اصلی مقاومت درمانی و عود مجدد سرطان هستند را حذف کرد و در واقع چرا این سلول های بنیادی سرطانی نامیرا هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، انکوژن هایی که مسئول شروع فرایند تشکیل تومور هستند، از پیر شدن سلول های بنیادی نیز ممانعت می کنند و به آن ها اجازه می دهند که توانایی شان در تشکیل بافت توموری جدید را حفظ کنند. اساسا، سلول های اولیه مادر سرطان، در مقایسه با سایر سلول ها‌ آهسته تر تقسیم می شوند و این امر به آن ها زمان می دهد که آسیب شان را ترمیم کنند و به آن ها توانایی نامیرا شدن را می دهد. داروهایی که در حال حاضر برای درمان این سرطان ها استفاده می شوند، سلول های سرطانی را در مراحل بعدتر هدف قرار می دهند(سلول های دختری). دانستن این مطلب این آگاهی را به محققین می دهد که به دنبال راهی برای ضربه زدن به این سلول های بنیادی سرطانی اصلی یا سلول های مادر باشند.

در این مورد می توان به ذکر مثالی پرداخت، محققین نشان داده اند که سلول های بنیادی لوکمیایی پیر نمی شوند و به طور نامحدودی تقسیم شده و به پراکنش سرطان کمک می کنند. آن ها دریافتند که انکوژن ها ترمیم ژنوم این سلول ها و در واقع نامیرایی آن ها را تسهیل می کنند، یکی از این انکوژن ها p21 است. این ژن، تکثیر سلول های بنیادی را آهسته می کنند و به آن ها زمان می دهد و به آن ها زمان می دهد تا ژنومشان را ترمیم کنند. برداشتن این ژن(p21) موجب می شود که سلول های بنیادی لوکمیایی شروع به تکثیر کنند، آسیب ها در آن ها تجمع پیدا می کند، می میرند و لوکمیا سرکوب می شود. این نتایج اطلاعات مناسبی را در مورد تومورها و سلول های بنیادی سرطانی در اختیار محققین قرار می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه