تاریخ انتشار: یکشنبه 24 مرداد 1395
آیا می توان از سلول های بنیادی قرص یا کپسول تولید کرد؟

  آیا می توان از سلول های بنیادی قرص یا کپسول تولید کرد؟

بسیاری از بیمارانی که متحمل پیوند سلول های بنیادی می شوند یا قصد انجام این عمل را دارند معمولا از پزشک خود می پرسند که آیا قرص یا کپسولی وجود ندارد که حاوی سلول های بنیادی باشد و به جای تزریق یا جراحی از آن ها استفاده کرد و معمولا جوابی که می شنوند منفی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، سلول های بنیادی بذرها یا دانه هایی هستند که در بدن وجود دارند و می توانند در ترمیم و بازسازی بافت های آسیب دیده بدن شرکت کنند و به همین دلیل برخی آن ها را سلول های ساختمانی می نامند. متاسفانه با گذشت زمان و پیر شدن فرد، کیفیت این سلول ها و شمار آن ها نیز کاهش می یابند و برخی بافت ها و اندام ها نیز بالطبع دچار تحلیل می شوند که می توان به زانو، ستون فقرات، شانه ها و مفصل ران اشاره کرد. در این حالت بدن نمی تواند سلول های بنیادی را به این نواحی منتقل کند.

اما آیا می توان این سلول های بنیادی را به صورت قرص یا کپسول مصرف کرد و به نوعی به این نواحی کمک کرد؟ پاسخ به این سوال بسیار واضح است: خیر! .کپسول ها یا قرص هایی که برخی ادعا می کنند وجود خارجی ندارند زیرا آن ها ترکیباتی بی اثر و بی جان هستند که از ترکیبات شیمیایی و طبیعی در آزمایشگاه ساخته شده اند و نمی توانند به افزایش میزان سلول های بنیادی در بدن کمک کنند و یا این که ناقل سلول های بنیادی باشند. به همین دلیل محققین هنوز هم روش معمول برای استخراج سلول های بنیادی از چربی یا مغز استخوان و تکثیر آن ها در آزمایشگاه و تزریق مجدد آن ها به بیمار را ترجیح می دهند و به نوعی تصور این که سلول های بنیادی را درون قرص ها یا کپسول ها برای مصرف بیماران ببینیم محال می بینند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه