تاریخ انتشار: یکشنبه 24 مرداد 1395
کشورهای پیشرفته از نظر اقتصادی سهم زیادی در بازاریابی آن لاین سلول درمانی دارند

  کشورهای پیشرفته از نظر اقتصادی سهم زیادی در بازاریابی آن لاین سلول درمانی دارند

جوامع پیشرفته از نظر اقتصادی مانند ایرلند، سنگاپور، استرالیا، آلمان، ایتالیا، ژاپن و البته ایالات متحده بالاترین تعداد سرانه کلینیک های سلول درمانی را دارا هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، مطالعه ای جدید که در مجله Cell Stem Cell به چاپ رسیده است، شیوه های بازاریابی کثیف  وادعاهای مشکوک مربوط به 417 وب سایت منحصربفرد که به تبلیغ درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی می پردازند را به بحث کشیده است و این در حالی است که همه این مراکز فعالیت های خود را تحت نظر کارشناسان معرفی می کنند.

در روزهای اول این صنعت تحت نظارت، کلینیک ها غالبا در کشورهای در حال توسعه از نظر اقتصادی قرار داشتند، جایی که ضعف قانون یا قانون گذاران اجازه انجام این کسب و کار پر منفعت را می داد و افراد بانی این درمان ها نیز از مجازان مصون بودند. پیش از این تصور می شد که توریسم سلول های بنیادی غالبا از کشورهای آسیای جنوب شرقی، روسیه و شرق اروپا منشا می گیرد اما گزارش های اخیر نشان می دهد که کشورهای ثروتمند مانند استرالیا، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده نیز دارای کلینیک هایی هستند که از مزایای این سلول های بنیادی استفاده می کنند و به نوعی از ضعف قانونی یا نبود قانون واضح در این زمینه سود می برند. سال ها، کارشناسان سلول های بنیادی به دنبال بستن راه های گریز پزشکان و منفعت طلبانی بود که از این سلول های بنیادی به صورت تایید نشده و غیر قانونی استفاده می کنند تا این که ژولای گذشته بعد از کم کاری و اهمال پزشکان در زمینه سلول درمانی که منجر به فوت یک زن استرالیایی شد، آن ها بهانه لازم را در این زمینه بدست آوردند و توانستند قوانینی را در این زمینه وضع کنند. اما اگر بخواهیم نگاهی به سلول بنیادی که در این مراکز استفاده می شوند داشته باشیم می توان گفت:

اغلب وب سایت ها(83 درصد) در آگهی های درمانی شان سلول های بنیادی بالغ و 13 درصد سایر سلول های بنیادی را به عنوان درمان معرفی می کنند. در این میان 8 درصد مربوط به سلول های بنیادی جنینی و سلول های بنیادی پرتوان القایی و یک درصد مربوط به سلول های بنیادی آمنیوتیک است. در این میان نیمی از سایت ها(52 درصد) نیز منبع اهدا کننده سلول اشاره ای نداشته اند(مغز استخوان؟ چربی؟ ...). در این میان 47 درصد سایت ها، سلول بنیادی را به عنوان ابزاری ضد پیری معرفی کرده اند که نشان می دهد که بازاریابان بیش از این که نگران سلامتی افراد باشند، ظواهر امر را برای مردم هدف قرار گرفته اند. در انتها اگر بخواهیم آماری از تعداد کلینیک هایی که به بازاریابی در این زمینه می پردازند ارائه کنیم می توان گفت که در آمریکا(187 کلینیک)، هندوستان(35) مکزیک(28)، چین(23)، استرالیا(19) و در بریتانیا 16 کلینیک به سلول درمانی های تصویب نشده مشغول هستند. اگر بخواهیم این آمار را از نظر تعداد جمعیت بررسی کنیم به ازای هر ده میلیون شهروند، ایرلند با 11.2، سنگاپور با 10 کلینیک جزء پیشگامان این عرصه در کشورهای پیشرفته محسوب می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه