تاریخ انتشار: شنبه 06 شهریور 1395
ارائه مطالبی در مورد سلول های بنیادی در دبیرستان های آمریکا در ایام تابستان

  ارائه مطالبی در مورد سلول های بنیادی در دبیرستان های آمریکا در ایام تابستان

دانش آموزانی از دبیرستان های مختلف آمریکا در حال گذراندن ایام تابستان و تعطیلات خود در یک مکان غیر معمول هستند: مرکز طب بازساختی و تحقیقات سلول های بنیادی Eli and Edythe Broad CRIM.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، برگزارکنندگان این مدرسه تابستانه معتقدند که این برنامه، جامع ترین برنامه آموزشی در زمینه سلول های بنیادی در دبیرستان های آمریکا است. آن ها هدف این برنامه های منحصربفرد آموزش جوانان علاقمند و باهوش در مرحله ای از زندگی شان است که آن ها مشغول پرورش ایده ها در ذهنشان بوده و پذیرای اکتشافات و یافته های جدید هستند. در واقع اغلب برگزار کنندگان این برنامه کسانی هستند که علاقه زیادی به کار در زمینه سلول های بنیادی دارند و دوست دارند که جوانان را به صورت هر چه بیشتر با قدرت زیست شناسی سلول های بنیادی آشنا کنند.

در این دوره تابستانه، دانش آموزان جوان یک دوره ده روزه آموزشی یا دوره هشت هفته ای کارآموزی تحقیقاتی را گذرانده و با سلول های بنیادی انسانی در حد مطالعات آزمایشگاهی کار می کنند. طی این دوره دانش آموزان مطالبی را نیز در مورد آخرین دستاوردها در زمینه طب بازساختی و سلول های بنیادی، و مطالب اخلاقی و سیاسی مربوط به آن ها فرا خواهند گرفت. میزان جذابیت برنامه های این مدارس به حدی است که بسیاری از محققین برجسته از مراکز شناخته شده مانند هاروارد آمادگی خود برای آموزش در این مدارس را اعلام می کنند و انگیزه خود را ارتباط با قشر جوان و پویا و انتقال اطلاعات به این افراد خواهان علم می دانند. در انتهای این دوره، دانش آموزان تجربه های تابستانی خود را به صورت پوستر یا سخنرانی با سایر دانش آموزان، دوستان، والدین و معلمین خود به اشتراک می گذارند.

×در حاضر پژوهشگاه رویان به عنوان یکی از محدود مراکز تحقیقاتی، چنین فرصتی را برای دانش آموزان و دانشجویان علاقمند به صورت مدرسه تابستانه فراهم می آورد. هر چند مدت زمان این برنامه کوتاه و چند روزه است اما دست اندرکاران این برنامه با دعوت از محققین خارجی و داخلی صاحب دانش سعی در افزایش دانسته ها و افزایش علاقمندی در بین جوانان دارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه