تاریخ انتشار: دوشنبه 25 مرداد 1395
بی خطر بودن و کارایی سلول های بنیادی بالغ در درمان آسیب های نخاعی

  بی خطر بودن و کارایی سلول های بنیادی بالغ در درمان آسیب های نخاعی

کمپانی بیوساینس داوینچی چند روز پیش اعلام کرد که موفق شده است به نحو ایمن و راحتی از سلول های بنیادی بالغ مشتق از مغز استخوان برای درمان آسیب نخاعی حاد و مزمن استفاده کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، در سی و نهمین نشست سالیانه جامعه علوم اعصاب محققین در کمپانی بیوساینس داوینچی یافته های خود در قالب یک مطالعه بالینی را ارائه کردند. در گزارش آن ها بیان کردند که نه تنها استفاده از سلول های بنیادی بالغ اتولوگ مشتق از مغز استخوان برای درمان آسیب های نخاعی امری بی خطر و شدنی است بلکه روش بالینی که آن ها برای انتقال این سلول های بنیادی استفاده کرده اند نیز بی خطر است.

در این گزارش آن ها داده های مربوط به 8 بیماری که متحمل پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان خودشان شده بودند را ارائه کردند. استفاده از این سلول ها احتمال رد پیوند را به حداقل می رساند. ارزیابی ها و یادداشت های مربوط به یک دوره نظارت دو ساله روی این بیماران بسیار امیدوار کننده بوده است. داده های مربوط به MRI نشان می دهد که طناب نخاعی آن ها از نظر مورفولوژیک در منطقه آسیب دیده تغییرات مثبتی داشته است. هم چنین، نتایج نشان می دهد که عملکرد کنترل مثانه در آن ها بهبود پیدا کرده است و فعالیت های حرکتی آن ها نیز تا حدی احیا شده است. هر چند نتایج اولیه امیدوار کننده بوده است اما برای رسیدن به قطعیت بیشتر نیاز به انجام مطالعه ای با جامعه آماری بزرگ تر است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه