تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 مرداد 1395
تولید عضله از سلول های بنیادی

  تولید عضله از سلول های بنیادی

از آن جایی که سلول های بنیادی گذار تدریجی را از آزمایشگاه به بالین متحمل می شوند، گروه تحقیقاتی در ویسکونزین مادیسون راه جدیدی را برای تولید غلظت های بیشتر از سلول های عضلات اسکلتی و پیش سازهای عضلانی از سلول های بنیادی انسانی کشف کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، این روش جدید که در مجله Stem Cells Translational Medicine به چاپ رسیده است می تواند برای تولید شمار زیاد سلول های عضلانی و پیش سازهای عضلانی به طور مستقیم از سلول های بنیادی پرتوان انسانی استفاده شود. این سلول های بنیادی مانند سلول های بنیادی جنینی یا سلول های بنیادی پرتوان القایی می توانند به هر سلولی در بدن تبدیل شوند. بر مبنای تجربیاتی که دکتر سوزوکی و همکارانش بدست آورده بودند و سلول های بنیادی پرتوان را به سلول های مغزی تبدیل کرده بودند، تصمیم گرفتند که این سلول ها را به سلول های عضلانی و پیش سازهای عضلانی تبدیل کنند.

مهم تر این که این تکنیک جدید سلول های بنیادی پرتوان را به صورت اسفیرهای شناور در غلظت های بالای دو فاکتور رشد(FGF2 و EGF) رشد می دهد. این فاکتورهای رشد سلول های بنیادی را به سلول های عضلانی تبدیل می کند. در مجموع می توان گفت که محققین همواره به دنبال راهی آسان برای تمایز موثر سلول های بنیادی به سلول های عضلانی بوده اند که شرایط را برای استفاده بالینی از آن ها هموار کند. نوآوری این تکنیک این است که این روش شمار زیادتری از سلول های بنیادی عضلانی را بدون استفاده از تغییرات ژنتیکی که در روش های موجود وجود دارد، تولید می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه