تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 مرداد 1395
طاسی الگودار مردان ممکن است نتیجه غیرفعال شدن سلول های بنیادی باشد

  طاسی الگودار مردان ممکن است نتیجه غیرفعال شدن سلول های بنیادی باشد

علی رغم مشکلات گاها اجتماعی و بار روانی که طاسی و الگوهای طاسی مردان ایجاد می کند، اما متاسفانه اطلاعات اندکی در سطح سلولی در مورد این وضعیت در دست است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، در مطالعه ای جدید در مدرسه پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا، محققینن دریافته اند که سلول های بنیادی نقش غیر قابل انتظاری در آن چه در فرایند طاسی اتفاق می افتد دارند.

در این مطالعه با استفاده از نمونه های سلولی مردانی که متحمل پیوند مو شده بودند، محققین فولیکول های موی اسکالپ مو دار(اسکالپ= پوست سر) و اسکالپ بی مو را با هم مقایسه کردند و دریافتند که نواحی طاس نیز دارای تعداد سلول بنیادی مشابه با افراد طبیعی با اسکالپ مو دار هستند. با این حال، آن چه متفاوت بود تعداد سلول های بلوغ یافته تری به نام سلول های پیش ساز بود که به میزان قابل توجهی در فولیکول اسکالپ بی مو کم تر بود. محققین احتمال دادند که طاسی ممکن است مشکلی در مورد فعال سازی یا فعال شدن سلول های بنیادی باشد تا این که مربوط به تعداد سلول های بنیادی در فولیکول مو باشد. در طاسی الگو دار مردان، فولیکول های مو واقعا چروکیده می شوند اما ناپدید نمی شوند و موها در ناحیه بی مو لزوما به صورت میکروسکوپی در می آیند. به هر حال وجود جمعیت سلول های بنیادی در این ناحیه این نوید را می دهد که می توان با فعال کردن آن ها و مسیرهای مولکولی جنینی مربوط به این سلول ها و تبدیل آن ها به سلول های پیش ساز، رشد مو را در این نواحی احیا کرد. محققین گام بعدی شان را مطالعه جمعیت های سلولی بنیادی و پیش ساز در سایر انواع ریزش مو مانند طاسی الگودار در خانم ها می دانند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه