تاریخ انتشار: یکشنبه 31 مرداد 1395
تجلیل از 28 برگزیده نهایی اولین المپیاد سلول های بنیادی دانش آموزی کشور

  تجلیل از 28 برگزیده نهایی اولین المپیاد سلول های بنیادی دانش آموزی کشور

آیین اختتامیه اولین المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانش آموزی کشور امروز (شنبه) با حضور دبیر ستاد سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار و در جریان آن، از28 برگزیده نهایی این المپیاد تجلیل شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، 'پیمان کیهان ور' دبیر علمی اولین المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: در این دوره از المپیاد که برای نخستین بار در کشور برگزار شد، 3798 شرکت کننده در 15 روز ثبت نام کردند.
وی بیان کرد: در مرحله نخست المپیاد، 398 نفر و در مرحله دوم 41 دانش آموز پذیرفته شدند؛ از تعداد قبول شدگان 10 نفر با المپیاد زیست شناسی مشترک بودند و سه تن نیز انصراف دادند و در مجموع این رویداد با 28 نفر پایان یافت.
به گفته کیهان ور، در این المپیاد معدل و نمره ملاک شرکت نبود بلکه دانش، ثروت آفرینی و تربیت ذهن پژوهش مند شاخص بوده است.
وی یادآور شد: بیش از 60 درصد قبولی المپیاد از شهرستان هایی همچون اصفهان، تهران، شهرکرد، ایلام، مشهد، تبریز، کرج، کاشان، میبد، آمل، قائم شهر بود.

** اهمیت محافظت از سرمایه های علمی کشور 
رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در این مراسم گفت: دانش آموزان و دانشجویان سرمایه های کشور هستند و مسئولان باید از تک تک آن ها محافظت کنند.
حمیدرضا عظمتی با اشاره به این که استخراج استعداد و تبدیل آن به ارزش افزوده از فعالیت های اصلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است، افزود: کشور در حوزه تبدیل استعدادهای کشف شده به ارزش افزوده موفق نبوده است. 
وی همچنین با بیان این که در حوزه منابع انسانی، المپیادها می توانند به کشف رگه هایی از استعدادها کمک کنند، بیان کرد: در حال حاضر این دانشگاه در کشور المپیادهای بسیاری را برگزار می کند، بیش از 20 سال متوالی جشنواره خوارزمی را برگزار کرده و در دو سال اخیر نیز افتخار برگزاری هفت گروه المپیاد را با همکاری مرکز استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش به عهده داشته است.
عظیمی گفت: المپیادها عرصه ای برای خودنمایی و عرض اندام پتانسیل علمی کشور در حوزه های مختلف است و این جوانان کشور در عرصه های مختلف اثبات کرده اند هر گاه در یک حوزه متمرکز شوند در آن حوزه سرآمد خواهند بود.
وی یادآورد شد: المپیاد سلول های بنیادی برای نخستین بار در کشور برگزار می شود و عرصه ای است که امیدواریم در آینده در سطح بین الملل برگزار شود.
وی با اشاره به این که در جشنواره خوارزمی در حوزه دانشجویی 20 هزار طرح ارائه می شود، بیان کرد: ارائه این تعداد طرح نشان دهنده ثروت عظیم کشور است، در حال حاضر تحقیقات نشان داده ثروت جوامع انسانی پول نیست بلکه نیروی انسانی ثروت آن جامعه محسوب می شود.
در این مراسم با اعطای تندیس طلا از سارینا انصاری، محمدجواد انتظاری میبدی، آیدا مردانی، الهام رمضان نژاد، سیدعلی میرمحمدی و پارسا میرزایی جدیدی تجلیل شد. 
همچنین زهرا رهباردار خراسانی، پارسا بازدار، امیرحسین زارع، ثمین عباسپور، علی رحتمی، اشکان آصفی، سمر رحیمی، محمدامین بردبیشه، حسین اکبرنتاچ بیشه تندیس نقره دریافت کردند. 
تندیس برنز نیز به امیررضا پاشاپور یگانه، احسان حبیب پور کاشی، پرهام لطیفی، احمد وطنی، علیا قضاوی خراسگانی، فروزان سالاری، لیلا محمدی بیدهندی، امیرمسعود رعیتی دماوند، رویا محمدی، یلدا یاقوتی، نیلوفر علیزاده، علی نیکخواه و سارا بایبوردی تعلق گرفت. 

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه