تاریخ انتشار: دوشنبه 01 شهریور 1395
سلول های بنیادی مهندسی شده می توانند آنتی بادی ها را به نحو موثرتری انتقال دهند

  سلول های بنیادی مهندسی شده می توانند آنتی بادی ها را به نحو موثرتری انتقال دهند

واکسن ها و آنتی بادها سال ها است که به عنوان اسلحه ای علیه بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرند. آن ها سیستم ایمنی ما را برای هدف قرار دادن پاتولوژی هایی مانند بیمار کرون و یا برخی سرطان ها تحریک می کنند. اما، در برخی موارد، این حفاظت ناشی از آنتی بادی های خیلی سریع خاموش می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای جدید، پروفسور جان دیویس و همکارانش در در دانشگاه تورنتو برای اولین بار نشان داده اند که می توان آنتی بادی ها را به صورت موثرتر از روش هایی که از آن ها به تنهایی استفاده می کنند استفاده کرد و بالطبع مدت زمان اثری که آن ها به جای خواهند گذاشت نیز بیشتر خواهد بود.

بسیاری از بیمارانی که برای درمان بیماری هایشان مانند بیماری کرون یا روماتوئید از آنتی بادی های منوکلونال(mAB) استفاده می کنند، خیلی زود ناچار می شوند که برای استفاده از دوزهای درمانی اضافی، مجددا به پزشک خود مراجعه کنند. اما در این مطالعه آن ها نشان داده اند که می توان سلول های بنیادی را برای انتقال این آنتی بادی ها طی یک دوره زمانی طولانی مهندسی کرد.

آن ها سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف انسانی را برای تولید آنتی بادی منوکلونالی که ویروس انسفالی اسب ونزوئلایی(VEEV) مهندسی کردند، سپس تاثیر درمان با استفاده از آنتی بادیهای منتقل شونده با سلول های بنیادی و آنتی بادیهای تنها را مقایسه کردند. نتایج بسیار چشمگیر بود، در حالی که استفاده از آنتی بادی با روش معمولی تنها برای دو سه روز بعد از تزریق دوام داشت اما سلول های بنیادی مهندسی شده برای VEEV، موش ها را برای بیش از ده روز مراقب کردند و این در حالی بود که اثرات آن ها تا 38 روز نیز باقی ماند. این مطالعه با افزایش مدت زمان تاثیر آنتی بادی می تواند در درمان بسیاری از بیماری های التهابی و ایمنی موثر باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه