تاریخ انتشار: دوشنبه 01 شهریور 1395
سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان، به بیماران پیوند خونی زندگی با کیفیت تری را اهدا می کنند

  سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان، به بیماران پیوند خونی زندگی با کیفیت تری را اهدا می کنند

در مطالعه ای که در نشریه JAMA Oncology به چاپ رسیده است محققین سلول های بنیادی مغز استخوان را گزینه ای مناسب و امیدوار کننده برای بیمارانی معرفی کرده اند که نیازمند پیوند سلول های بنیادی خونی هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، چندین دهه مطالعه و آزمایش نشان داده است که بیمارانی که متحمل پیوند سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان می شوند شرایط فیزیولوژیک بهتری را برای بیماران فراهم می آورند و بیماران بعد از دریافت این سلول ها، کمترین علایم و عوارض جانبی مربوط به پیوند مانند GVHD را نشان داده اند. هم چنین نتایج مطالعات نشان داده است که بعد از پیوند سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان احتمال عود مجدد بیماری بعد از پنج سال کمتر از بیمارانی است که متحمل پیوند سلول های مشتق از خون محیطی می شوند.

راه های بسیاری برای انجام پیوند وجود دارد و انتخاب منبع سلولی مناسب تنها یک تصمیم محسوب می شود و هر چیزی که بتواند به موفقیت پیوند کمک کند می تواند در آینده بیماران تاثیر گذار باشد. در مطالعه ای وسیع که محققین روی 551 بیمار 16 تا 66 ساله مبتلا به لوکمیا انجام دادند، آن ها دریافتند که بیمارانی که سلول های پیوندی شان را از مغز استخوان یک اهدا کننده دریافت کرده بودند شرایط بهتری را در مقایسه با کسانی که سلول های بنیادی خون محیطی را دریافت کرده بودند نشان دادند. نتایج این مطالعه، مغز استخوان را منبع استانداردی از سلول های بنیادی برای پیوند از اهدا کننده های غیر خویشاوند معرفی می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه