تاریخ انتشار: چهارشنبه 03 شهریور 1395
روشی جدید برای تشخیص سلول های بنیادی سرگردان و خارج شده از ریز محیط

  روشی جدید برای تشخیص سلول های بنیادی سرگردان و خارج شده از ریز محیط

علی رغم داد و بیدادهای بسیار در مورد پتانسیل های کاربردی سلول های بنیادی پرتوان، زمانی که زمان استفاده از محصولات مربوط به این سلول ها فرا می رسد، سلول های بنیادی دارای ناخالصی هایی هستند که باید برداشته شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، این سلول ها این قابلیت را دارند که بعد از پیوند تراتوما تشکیل دهند. برای کنترل کیفی، محققین درصدد هستند نشان دهند که چگونه می توانند کاردیومیوسیت ها یا پیش سازهای عصبی یا سلول های پانکراسی مشتق از سلول های بنیادی خالصی را ایجاد کنند.

در تکنیکی جدید، محققین از نانوذره های طلا و پراکندگی رامان برای تشخیص سلول های بنیادی سرگردان استفاده کرده اند. این تکنیک ها اولین بار در 2011 برای تشخیص سلول های سرطانی  و سلول های توموری در گردش(CTCs) استفاده شد. در این جا، نانو ذره های طلا با آنتی بادی ها بر علیه SSEA-5 و TRA-1-60 کونژوگه شد. این پروتئین ها در سطح سلول های بنیادی وجود دارند. محققین براین باورند که تکنولوژی پراکندگی رامان آن ها می تواند یک سلول بنیادی را میان میلیون ها سلول تمایز یافته تشخیص دهد. سطح حساسیت این تکنیک بسیار بیشتر از فلوسایتومتری های استاندارد است و برای تشخیص سلول های بنیادی در مقیاس مورد نیاز برای کاربردهای بالینی کافی است. بدلیل حساسیت قابل توجه، این سنجش ها ممکن است ارزیابی ایمنی سلول های آماده سازی شده برای پیوند را در کمیت های زیاد میسر کنند، فرایندی که بوسیله فلوسایتومتری و یا ایجاد تراتوما در موش ممکن نیست. از طرف دیگر چنین تکنولوژی مقرون به صرفه بوده، به راحتی قابل استفاده است و می تواند ظرف مدت یک ساعت انجام شود که بسیار سریع تر از روش معمولی است که باید منتظر تشکیل تراتوما بود. محققین در این مطالعه این تکنولوژی را در مورد هم سلول های بنیادی پرتوان القایی و هم سلول های بنیادی جنینی استفاده کردند و نتایج بسیار امیدوار کننده ای را بدست آوردند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه