تاریخ انتشار: شنبه 06 شهریور 1395
تهران میزبان دانشمندان برتر دنیا در حوزه های سلول های بنیادی و پزشکی

  تهران میزبان دانشمندان برتر دنیا در حوزه های سلول های بنیادی و پزشکی

دانشمندان برتر دنیا در قالب هفدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان،پزشکی تولید مثل - سلول های بنیادی روزهای 10 تا 12 شهریور گرد هم می آیند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ایرنا, دکتر حمید گورابی, رییس هفدهمین جشنواره بین المللی رویان روز شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: 175 طرح تحفیقاتی از 36 کشور به این جشنواره ارسال شده است.
وی اظهار کرد: بیشترین طرح های تحقیقاتی از سوی کشورهای امریکا با 24 طرح, هند با 23 طرح, چین و ایران با 17 طرح, استرالیا با 9 طرح , کانادا با 8 طرح, ایتالیا و انگلیس با 7 طرح به جشنواره رویان ارسال شده است. 
گورابی ادامه داد که از مجموع طرح های ارسال 77 طرح مربوط به حوزه پزشکی تولید مثل و بقیه نیز در ارتباط با حوزه سلول های بنیادی است.
وب به برندگان این جشنواره اشاره کرد و گفت: پنج محقق بین المللی و سه محقق داخلی به عنوان برندگان این جشنواره انتخاب شدند. 
گورابی ادامه داد که پروفسور ژیانگو ژایو از چین به عنوان برنده گروه بیوتکنولوژی, پروفسور پیتر کوپمن از استرالیا برنده گروه جنین شناسی, دکتر محمد شریف تابع بردبار از امریکا برنده گروه طب ترمیمی, پروفسور میگویل رامالهو سانتوس از امریکا برنده گروه ژنتیک این جشنواره انتخاب شدند.
وی ادامه داد که در بخش داخلی این جشنواره نیز دکتر اناهیتا محسنی میبدی به عنوان برنده گروه ژنتیک, دکتر کامران قایدی برنده گروه سلول های بنیادی و دکتر محسن شرفی برنده مشترک گروه های جنین شناسی و بیوتکنولوژی انتخاب شدند.

**اتفاق خاصی در درمان ناباروری نیافته است 
رییس پژوهشگاه رویان به اقدامات درمانی ناباروری در کشور اشاره کرد و گفت: هرچند وزارت بهداشت برنامه هایی در این زمینه در دست انجام دارد اما هنور عملا در درمان این عارضه انفاق خاصی نیافتاده است. 
دکتر حمید گورابی بیان کرد که کارهایی در این زمینه در دست اجرا می باشد که باید سریع تر به اجرا درآید تا خانواده های نابارور از آن بهره ببرند. 
وی بر لزوم پوشش مناسب تر بیمه ای در این زمینه تاکید کرد و گفت: در سال های اخیر اقدامات خوبی در زمینه داروهای این حوزه انجام گرفته و این روند باید برای تمام این حوزه صورت گیرد. 
رییس پژوهشگاه رویان به اقدامات مرکز سلول های بنیادی خون بند ناف این مجموعه اشاره کرد و گفت: سلول های بنیادی خون بندناف عمومی باید فعال تر شود که این کار مسلتزم حمایت جدی تر دولت و پشتیبانی ببشتر خیرین است. 
وی با اشاره به این که حدود 5 هزار نمونه در بانک عمومی جمع آوری شده است، گفت: از این تعداد، حدود 3 هزار خصوصیت ژنتیکی استخراج شده که برای ادامه کار نیاز به اختصاص بودجه مناسب است. 
گورابی، نمونه های ذخیره شده در بخش عمومی این مجموعه را بیش از 60 هزار نمونه اعلام کرد و گفت: هرینه اولیه نگهداری این بخش 20 میلیون ریال و هزینه نگهداری سالانه یک میلیون ریال است. 
دکتر مسعود وثوق، دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی نیز در نشست خبری با تاکید بر این که این کنگره همزمان با هفدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی «رویان» برگزار می شود،گفت: در این دوره از کنگره براساس سیاست های درپیش گرفته شده نشست های تخصصی برگزار می شود که از آن جمله می توان به تجاری سازی در حوزه تحقیقات سلول های بنیادی اشاره کرد. 
وی اظهار کرد با دعوت از شرکت های موفق بین المللی در زمینه تجاری سازی سلول های بنیادی درصدد هستیم تا تجربیات موفق در اختیار مجموعه های داخلی قرار گیرد. 
وثوق، تحقیقات در زیست شناسی اعصاب، از علوم پایه تا علوم کاربردی را از دیگر محورهای دوازدهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی ذکر کرد و گفت: براساس اسناد سازمان بهداشت جهانی مهمترین چالش سلامت انسان در دهه های آینده مربوط به تحلیل سیستم عصبی و ناتوانی های حاصل از آن است. 
وی، بیماری هایی همچون آلزایمر، ام اس و پارکینسون را از جمله بیماری های تحلیل سیستم عصبی، ذکر و تصریح کرد: از آنجا که این بیماری منجر به صرف هزینه و وقت بسیار می شود، سازمان بهداشت جهانی این بیماری ها را در اولویت کاری خود قرار داده است؛ بنابراین بخشی از نشست های این کنگره به این موضوع پرداخته می شود. 
دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی همچنین با اشاره به بروز برخی از بدخیمی های ناشی از بیماری های سرطان خاطرنشان کرد: در سال های اخیر تلاش می شود تا با استفاده از تقویت سیستم ایمنی بدن فرد را در برابر انواع بدخیمی ها مقاوم کنند. از این رو یکی از محورهای این کنگره بررسی بدخیمی ها است. 
وی، پزشکی بازساختی، جایگزین کردن سلول های فعال با عملکرد طبیعی، علوم مهندسی در پزشکی بازساختی، طب بازساختی و درمان های رایج با به کارگیری سیستم ایمنی، تحقیقات در حوزه سلول های بنیادی و زیست شناسی تکوینی و پیشرفت های اخیر در حوزه پزشکی بازساختی را از دیگر محورهای این دوره از کنگره ذکر کرد. 
همچنین دکتر زهرا عزآبادی، دبیر علمی یازدهمین سمینار پرستاری و مامایی، این سمینار را یکی از برنامه های هفدهمین کنگره بین المللی پزشکی تولیدمثل ذکر کرد و گفت: در این کنگره 94 مقاله ارسال شد که پس از داوری 71 مقاله برای داوری نهایی انتخاب شد.
وی بیان کرد: از این تعداد، هشت مقاله برای ارائه شفاهی و 29 مقاله برای ارائه در قالب پوستر انتخاب شدند. 
عزآبادی برگزاری سمپوزیوم کرایوبیولوژی و ارزیابی قبل و حین انتقال جنین را از جمله برنامه های جانبی این دوره از سمینار ذکر کرد.
هفدمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان، پزشکی تولیدمثل – سلول های بنیادی به همراه دوازدهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی و یازدهمین سمینار پرستاری و مامایی در پزشکی تولید مثل با حضور دانشمندان برجسته خارجی و محققان برتر داخلی از 10 تا 12 شهریور ماه در سالن همایش های رازی برگزار می شود. 
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه