تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 شهریور 1395
انسولین و مواد غذایی تمایز سلول های بنیادی خونی را در مگس سرکه مهار می کنند

  انسولین و مواد غذایی تمایز سلول های بنیادی خونی را در مگس سرکه مهار می کنند

محققین سلول های بنیادی در UCLA نشان داده اند که انسولین و مواد غذایی مانع از تمایز سلول های بنیادی خونی به سلول های بنیادی بالغ در دروزوفیلا می شوند. این یافته می تواند در مطالعه پاسخ های التهابی و تکوین خون در پاسخ به تغییرات رژیم غذایی در انسان کاربرد داشته باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، جلوگیری از تمایز سلول های بنیادی یا پیش ساز خونی به سلول های بالغ بسیار مهم است زیرا سلول های بنیادی خونی برای ایجاد منابع خونی در مگس سرکه بالغ مورد نیاز هستند.

این مطالعه نشان داده است که سلول های بنیادی خونی سیگنال های سیستمیکی را از انسولین و فاکتورهای تغذیه ای بویژه آمینواسیدهای ضروری دریافت می کنند که به حفظ بنیادینگی آن ها کمک می کند. در مگس های سرکه، سیگنالینگ انسولین از مغز صادر می شود که در در این جا معادل پانکراس انسانی است که انسولین تولید می کند. این انسولین بوسیله سلول های بنیادی خونی جذب می شود، به نحوی که اسیدهای آمینه را می توان در خون مگس سرکه مشاهده کرد. محققین لارو مگس سرکه را  به مدت 24 ساعت در یک شیشه و بدون مواد غذایی قرار دادند و بعد از آن وجود سلول های بنیادی خونی را با استفاده از ماکرهای خاص چک کردند. زمانی که مگس سرکه گرسنه باشد و سیگنال انسولینی یا مواد غذایی را دریافت نکند، همه سلول های بنیادی خونی آن ناپدید می شوند، در واقع این سلول ها به سلول های خونی بالغ تبدیل می شوند. این مکانیسم در انسان یا سایر پستانداران مشاهده نشده است و در مورد وجود آن در انسان و موجودات دیگر بحث وجود دارد. در مگس سرکه تنها سلول های خونی بالغ، سلول های میلوئیدی هستند و بسیاری از بیماران دیابتی نیز سلول های میلوئیدی فعال شده ای دارند که می توانند دلیل علایم بیماری باشند. این ممکن است به این دلیل باشد که فعال شدن غیر طبیعی سلول های میلوئیدی و متابولیسم های غیر طبیعی نقش مهمی را در دیابت ایفا می کنند. این مطالعه ارتباط قویی را بین سلول های بنیادی خونی رده میلوئید و مشکلات متابولیکی ارائه می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه