تاریخ انتشار: شنبه 27 شهریور 1395
سلول های بنیادی بالغ: نابینایان قادر به دیدن خواهند شد

  سلول های بنیادی بالغ: نابینایان قادر به دیدن خواهند شد

چندین بیمار که نابینا شده بودند و یا دیدشان به دلیل آسیب شدید چشمی مختل شده بود به لطف پیوند سلول های بنیادی مشتق از خودشان احیا شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، استفاده از این سلول های بنیادی منجر به درمان کامل 82 مورد از 107 چشم آسیب دیده شده و بینایی 14 نفر را نیز به صورت نسبی احیا کرده است به نحوی که فردی که حدود 60 سال پیش بینایی اش را از دست داده بود اینک به لطف سلول های بنیادی بینایی اش را نزدیک به حد طبیعی بدست آورده است.

در این مطالعه محققین شمار اندکی از سلول های بنیادی چشم سالم این افراد(ناحیه لیمبوس)، را برداشته، آن را در آزمایشگاه تکثیر کرده و سپس آن به چشم آسیب دیده پیوند کردند. در آن جا این سلول های بنیادی رشد کرده و بافت قرنیه جدیدی را تولید کردند که قرنیه آسیب دیده را جایگزین کرد. از آن جایی که این سلول های بنیادی از بدن خود این افراد گرفته شده است نیاز به استفاده از داروهای ضد رد پیوند ندارند. این محققین ایتالیایی براین باورند که این پیوند سلول های بنیادی می توانند امید را به زندگی هزاران نفری که سالانه به دلایلی مانند سوختگی های شیمیایی بینایی شان را از دست می دهند، بازگرداند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه