تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 مهر 1395
محققین خواهان افزایش نظارت بر مبتنی بر کایمراهای انسان-حیوان

  محققین خواهان افزایش نظارت بر مبتنی بر کایمراهای انسان-حیوان

بر مبنای یک نظر سنجی در سطح جهانی که در Nature‌به چاپ رسیده است، محققین دانشگاه Case Western Research خواهان افزایش نظارت مطالعات مبتنی بر کایمراهای انسان –حیوان شده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بسیاری از محققین براین باورند که استفاده از کایمراها امید به تولید اندام های انسانی در حیوانات بزرگ مدیفه شده به صورت ژنتیکی(مانند گوسفند و خوک) بالا می برد و می تواند راه حلی برای کمبود اندام های انسانی برای پیوند باشد. در این راستا NIH‌به تازگی خواستار تغییرات در قوانینی شده است که به موجب آن ها دولت آمریکا سرمایه گذاری در زمینه کایمراها را محدود کرده بود.

چندین دهه است که مطالعات بسیاری با استفاده از کایمراهای انسانی-حیوانی صورت گرفته است و در این میان در آمریکا مخالفت هایی در زمینه وجود داشته است که بسیاری از آن ها در مورد پیوند سلول های سرطانی انسانی به موش بوده است. با این حال نگرانی در زمینه تولید این کایمراها بعد از تولید سلول های بنیادی پرتوان القایی افزایش نیز یافته است. از طرفی برخی افراد انتقال سلول های بنیادی انسانی به میزبان جانوری و تولید جانورانی با اندام های انسانی را حداقل از نظر اخلاقی درست نمی دانند. آن های می گویند از آن جایی که انتقال این سلول ها به جانوران منجر به اثرات پیش بینی نشده ای روی کایمراها می شود و گاها آن ها دچار رنچ و درد می شوند، کیفیت و چگونگی این مطالعات باید زیر نظر دامپزشکان یا کارشناسانی باشد که این مطالعات را زیر نظر داشته باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه