تاریخ انتشار: شنبه 10 مهر 1395
امیدواری در مبارزه با تومورهای مغزی تهاجمی و صعب العلاج

  امیدواری در مبارزه با تومورهای مغزی تهاجمی و صعب العلاج

محققین دانشگاه ساوتهمپتون راهی را برای متوقف کردن متاستاز یکی از تهاجمی ترین اشکال تومورهای مغزی کشف کرده اند که ممکن است به بقای بیشتر بیماران منجر شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، گلیوبلاستوما یکی از شایع ترین تومورهای بدخیم مغزی در بالغین است که رشد و پراکنش بسیار سریعی دارد. این تومورها حالت پیچک مانندی دارند که به سایر بخش های مغز نیز گسترده شده و در نتیجه برداشتن آن را سخت می کند. اگرچه پیشرفت های زیادی در درمان بسیاری از سرطان ها صورت گرفته است اما در مورد گلیوبلاستوما، نحوه تشکیل آن و چگونگی پراکنش آن به سایر بافت ها اطلاعات اندکی در دست است.

در مطالعه ای جدید محققین به آنالیز این مطلب پرداخته اند که چگونه آنزیم هایی به نام ADAMs روی حرکت و عملکرد سلول های توموری اثر می گذارند. یافته های آن ها پیشنهاد می کند که اگر شما قادر به بلوک کردن آنزیم هایی خاص به نام ADAM10 و ADAM17 باشید، رشد و پراکنش تومور متوقف خواهد شد. آن ها نشان داده اند که بلوک کردن این آنزیم ها موجب می شود که سلول های بنیادی سرطانی از محیط طبیعی شان بیرون بیایند و این امر اجازه ریشه کن کردن آن ها بوسیله درمان های سرطانی مرسوم مانند رادیوتراپی، شیمی درمان و جراحی را می دهد. در حال حاضر مطالعات جانوری در این زمینه موفقیت آمیز و امیدوار کننده بوده است و محققین امیدوارند که بتوانند بزودی از بلوک کننده های ADAMs برای کاهش رشد و متازستاز سرطانی در انسان نیز استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه