سلول های بنیادی مغز ، پارکینسون
تاریخ انتشار: شنبه 05 آذر 1390
پیوند سلول های بنیادی مغز راهی برای درمان بیماری پارکینسون

  پیوند سلول های بنیادی مغز راهی برای درمان بیماری پارکینسون

یک تیم بین المللی به رهبری دانشگاه هاروارد، در آزمایش خود، سلول های بنیادی سالم جنین موش را به مغز جوندگان بالغ آزمایشگاهی که قادر به استفاده از لپتین (هورمونی که به بدن فرمان توقف خوردن را می دهد) نبودند، پیوند زدند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از thehindu، دانشمندان ادعا می کنند موفق به انجام  پیوند جدیدی از سلول های بنیادی شده اند که با بازسازی مدارهای مغزی درموش، می تواند راه را برای درمان های جدید و موثر برای بیماری هایی مانند اوتیسم و پارکینسون هموار کند.

این پیوند موفقیت آمیز بود به حدی که این حیوانات قادر به پردازش دوباره لپتین واز دست دادن وزن شدند.

محققان گفتند که تنها به این دلیل چاقی را مورد مطالعه قرار دادند که ببینند آیا این نوع آزمایش کار می کند؟ هدف واقعی آنها درمان منطقه ای حساس از مغز بود که درگیر بیماری های پیچیده ای مانند پارکینسون، اوتیسم، صرع، بیماری نورون حرکتی و صدمات طناب نخاعی می شود.

به گفته دانشمندان در مجله  Science، این سلول های بنیادی ابتدایی تبدیل به چهار نوع نورون یا سلول های مغزی شده و با سلول های موجود ارتباط برقرار می کنند.

Jeffery Macklis  از دانشگاه هاروارد، رهبراین تیم گفت: ما ازمدارهای پیچیده برای بررسی اینکه آیا انتخاب دقیق و کنترل شده پیوند نورونی می تواند مغز را مجددا سیم کشی کند، استفاده کردیم.
آنچه دریافتیم این بود که این نورون ها نه تنها به انواع صحیحی از سلول ها تبدیل شده اند، بلکه آنها سیگنال هایی را به مغز گیرنده فرستاده و سیگنال هایی را نیزاز مغزگیرنده دریافت می کنند.
گام بعدی ما پاسخ به پرسش های مشابه در مورد بخش های دیگری از مغز و نخاع است که درگیر بیماری ALS (بیماری موتور نورون) و آسیب های نخاعی می شوند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 14 مرداد,1392

لیلا عرب

سئوال:برادر من هفت سال دارد و ما از سه سالگی متوجه مبتلا بودن او به بیماری اتیسم شدیم و اورا به پزشک بردیم و او کار درمانی را اغاز کرد
ایا او را میتوان درمان کرد؟
از طریق سلول های بنیادی میتوان معالجه اش کرد؟
پاسخ:به تازگی تحقیق بر روی اتیسم در پژوهشگاه رویان آغاز شده است.و انشاالله در آینده نزدیک به مرحله اجرا می رسد.شما با تلفن 22339951 تا 53 کلینیک نورولوژی رویان در تماس باشد تا با شروع مطالعه بیمار شما ویزیت شود.

دوشنبه, 14 مرداد,1392

سینا

باسلام
برادر من هفت سال دارد و ما از سه سالگی متوجه مبتلا بودن او به بیماری اتیسم شدیم و اورا به پزشک بردیم و او کار درمانی را اغاز کرد
ایا او را میتوان درمان کرد؟
از طریق سلول های بنیادی میتوان معالجه اش کرد؟
با تشکر

دوشنبه, 13 خرداد,1392

لیلا عرب

با سلام
در زمینه سکته مغزی مطالعات بسیاری در زمینه پیوند سلول های بنیادی انجام شده که تا حدی نتایج خوبی را هم به دنبال داشته است اما هنوز به عنوان روش درمانی قطعی مطرح نشده است و فعلا فازهای تحقیقاتی را طی می کند. در پژوهشگاه رویان نیز فعلا طرحی در این زمینه اجرا نشده است.

پنجشنبه, 09 خرداد,1392

بهفر ریاض

با سلام پدرم دچار سکته مغزی شده است و قسمت راست بدن وی دچار مشکل شده است ایا می تواند با سلولهای بنیادین درمان شود09123612579

چهارشنبه, 16 اسفند,1391

لیلا عرب

با سلام
بیماری پارکینسون بسیار مورد توجه محققان است و در حال حاضر تحقیقات زیادی در زمیته پیوند سلول های بنیادی در بیماری پارکینسون در حال انجام است که چنانچه موثر بودن آن ها کاملا اثبات شود به عنوان درمان معرفی خواهد شد.در حال حاضر در پژوهشگاه رویان طرحی در این زمینه وجود ندارد.

ﺳﻪشنبه, 15 اسفند,1391

الهام نعیمی

سلام آیامادرمن که چندسالی است با بیماری پارکینسون دست وپنجه نرم میکند باسلول بنیادی درمان میشودآیا میتواندکاندیدازمایش انسانی باشد؟

دوشنبه, 14 اسفند,1391

لیلا عرب

با سلام
در زمینه اوتیسم تحقیقات زیادی در دنیا با پیوند سلول های بنیادی انجام شده که نتایج مثبتی را نیز به دنبال داشته است.در پژوهشگاه رویان در این زمینه مطالعهای انجام نشده است.جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با بیمارستان روزبه، بخش روانپزشکی اطفال تماس بگیرید.

ﺳﻪشنبه, 01 اسفند,1391

سلیمان رنجبری

با اهداء سلام
پسر من متاسفانه مبتلا به بیماری اوتیسم است راهی برای درمان دارد لطفا" راهنمایئ فرمائید البته از 3 سالگی تحت درمان دارویی و رفتار درمانی هست درمان با سلولهای بنیادی چطور ممنون میشم

چهارشنبه, 25 بهمن,1391

لیلا عرب

با سلام
در ابتدا باید تشخیص دقیقشما مشخص باشد.بیماری موتور نورون یک ترم کلی است.در پژوهشگاه رویان در زمینه بیماری MS و ALS سلول درمانی انجام می شود.

چهارشنبه, 18 بهمن,1391

باسلام، مادرمن دچار بیماری موتورنورون شده است وبه طورکامل توانایی پای چپ خود را ازدست داده ،ازتون خواهش میکنم راه درمانی برای این بیماری بگویید،ما حاضریم تمام زندگیمان رابفروشیم تامادرم معالجه شود.پدرمان راچندسال پیش ازدست دادیم وواقعا طاقت ازدست دادن مادرم را نداریم. خواهش میکنم روشی برای درمان حتی اگردرکشوردیگری هست بگویید.متشکرم

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه