تاریخ انتشار: شنبه 17 مهر 1395
بیش از 50 مرکز تحقیقاتی در حوزه سلول های بنیادی فعالیت می کنند

  بیش از 50 مرکز تحقیقاتی در حوزه سلول های بنیادی فعالیت می کنند

دبیرستاد علوم وفناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بیش از 50 مرکز تحقیقاتی در وزارتخانه های علوم و بهداشت و نیز جهاددانشگاهی و دانشگاه آزاد در حوزه سلول های بنیادی و طب بازساختی فعالیت می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، امیر علی حمیدیه در سمپوزیوم یک روزه پوست، ترمیم، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی افزود: تعداد مراکزی که در این حوزه فعالیت دارند در سال های اخیر افزوده شده است.
وی تعداد اعضای هیات علمی کشور فعال در این حوزه طی سال سال 2016 را بیش از 500 تن برشمرد و تا سال آینده این تعداد به بیش از یک هزار تن می رسد.
حمیدیه با اشاره به اینکه بیشترین مراکز تحقیقاتی در این زمینه درتهران مستقرند، اظهار کرد: تهران در این زمینه فاصله 10 برابری با شیراز دارد. توسعه ناهمگون در این زمینه رشد منطقی را دچار مشکل می کند و باید در شهرهای مختلف کشور رشد همگون ایجاد شود.
دبیرستاد علوم و فناوری سلول های بنیادی اضافه کرد که بیشترین مشارکت دانشگاه ها در این زمینه مربوط به دانشگاه های تهران است که برای فعالیت سایر دانشگاه ها باید امکانات و تجهیزات در اختیار آنها قرار گیرد.

** برنامه ریزی برای کسب سهم بازار بین المللی 
وی اظهار کرد: در زمینه علمی سلول های بنیادی کارهای خوبی داده ایم اما باید برنامه ریزی برای کسب سهم بازار بین المللی سلول های بنیادی نیز صورت گیرد.
حمیدیه گفت: سهم بازار بین المللی این علم در سال 2020 میلادی 60 میلیارد دلار در دنیا برآورد می شود و این رقم در سال 2030 به 170 میلیارد دلار و در 2050 نیز به بیش از 500 میلیارد دلار خواهد رسید.
دبیرستاد علوم و فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اگر ایران بتواند سهم سه تا پنج درصد از بازار بین المللی را بدست آورد، رقم بسیار بزرگی است.
وی بیان کرد: محققان و پژوهشگران کشور،ر طی سال های گذشته زحمات فراوانی در حوزه سلول های بنیادی کشیده اند حالا باید برای دستیابی بازار مناسب بین المللی تلاش کنیم.
سمپوزیوم یک روزه پوست، ترمیم وسلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور جمعی از محققان، صاحب نظران، پزشکان و دانشجویان امروز ، پنجشنبه در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
تولید سازه های پوستی،بازسازی ضایعات صورت با فلپ های موضعی، کاربرد سلول درمانی در درمان ریزش مو، نقش کورکمین در ترمیم و کاهش التهاب و پرده امنیون و ترمیم زخم از موضوعات قابل ارائه در این سمپوزیوم است.
تازه های سلول های بنیادی و مهندسی بافت در حوزه پوست و ترمیم، کارآزمایی های بالینی، توسعه علوم و فناوری های سلولی بنیادی و پزشکی بازساختی و چشم انداز تجاری سازی و بازار این سلول ها از دیگر محورهای این سمپوزیوم است.
همچنی در این سمپوزیوم، تازه های ژنتیک و پزشکی بازساختی، تجاری سازی در محصولات سلولی، سلول درمانی در بیماران EB، سلول درمانی در بیماران دچار سوختگی، ترمیم پوست با ترکیب لیزر و سلول درمانی و جوانسازی پوست با استفاده از سلول های فیبروبلاست از جمله موضوعاتی است که در این رویداد علمی ارائه می شود.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه