تاریخ انتشار: شنبه 24 مهر 1395
استفاده از سلول های بنیادی برای بیماران مبتلا به سندرم میلودیسپلازی

  استفاده از سلول های بنیادی برای بیماران مبتلا به سندرم میلودیسپلازی

بیماران می توانند با ثبت نام در یک برنامه ملی مغز استخوان به راحتی بعد از انجام تست های لازم، یک اهداکننده مناسب سلول های بنیادی را پیدا کرده و از مزایای سلول درمانی بهره مند شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، با ثبت نام در این برنامه، در صورت پیدا شدن یک اهدا کننده بالقوه که برای فرد مناسب باشد، از طرف برنامه با آن ها تماس گرفته خواهد شد. در صورت این که مطابق بودن گیرنده و اهدا کننده تایید شود، سلول های بنیادی از طریق یک روش ساده جداسازی می شوند، در این روش خون از یک بازوی فرد با استفاده از سوزن گرفته می شود و با گذر از طریق یک ماشین، سلول های بنیادی آن جدا شده و خون مجددا به بازوی فرد بازگردانده می شود.

سندرم های میلودیسپلازی(MDS) گروهی از بیماری هایی هستند که مغز استخوان و خون را تحت تاثیر قرار می دهند. برخی از انواع سندرم های میلودیسپلازی ملایم بوده و به راحتی مدیریت می شوند و این در حالی است که برخی دیگر شدید و تهدید کننده حیات هستند. در برخی موارد میلودیسپلازی های ملایم تبدیل به لوکمیاهای شدید و سریع الرشد به نام لوکمیای میلوژن حاد می شوند و پیوند سلول های بنیادی تنها گزینه درمانی برای این بیماری ها است. در این حالت، بیماران تحت دوز بالای شیمی درمانی یا اشعه تابی کل بدن قرار می گیرند تا سلول های غیر طبیعی مغز استخوان کشته شوند و بدین ترتیب بعد از سلول درمانی بیماران سلول های بنیادی خون ساز جدیدی را از یک اهدا کننده مطابق دریافت می کنند.

پایان مطلب/  

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه